۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰

تاکید معاون اول رئیس جمهور بر مدیریت سیلاب کارون

دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بر مدیریت سیلاب و طغیان رودخانه کارون و کرخه با هدف کاهش خسارت به مناطق پائین دست تاکید کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۳۷۱

تاکید معاون اول رئیس جمهور بر مدیریت سیلاب کارون

به گزارش خبرنگار مانا، معاون اول رئیس جمهور در سفر به خوزستان و بازدید از مناطق سیل زده استان افزود: دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح، سپاه و بسیج باید همه امکانات مورد نیاز را به صحنه بیاورند تا بتوان سیلاب های اخیر در پائین رودخانه های کارون، کرخه و دز را کنترل کرد.

وی گفت: پیشگیری سیلاب و مدیریت آب رودخانه های کارون باید به گونه ای باشد تا شهرهای پائین دست از جمله آبادان ،خرمشهر و اهواز آسیب نبینند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه سدهای مسیر کارون و کرخه از استحکام بالایی برخوردار است اظهار داشت: تنها نگرانی ما حفاظت از جان مردم است و این نخستین اولویت ما است.

جهانگیری در ادامه بر شتاب بخشی به فرایند پرداخت خسارت به آسیب دیدگان ناشی از سیل تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور از سدهای دز و کرخه که نقش مهمی در کنترل سیلاب رودخانه های کارون و کرخه داشته اند بازدید کرد.

وی سپس در نشست شورای مدیریت بحران استانداری خوزستان راهکارهای اجرایی برای مدیریت بهتر بحران و هماهنگی های بین بخشی با حداقل خسارت به ساکنان شهرهای استان تاکید کرد.

دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو از سوی رئیس جمهوری ماموریت یافت با حضور در خوزستان ،مدیریت سیلاب و خروجی و ورودی سدهای استان را با هدف کاهش روان آب برعهده داشته باشد.

گفته می شود 75 درصد حجم مخازن سدهای کشور معادل 35 میلیارد مترمکعب با بارندگی های اخیر پر شده و تالاب های مهم کشور از حالت بحرانی و کم آبی خارج شده اند.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهور نیز جمعه گذشته به منظور بررسی سیلاب خوزستان ، سفر یک روزه ای به این استان داشت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار