۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
مدیرکل بنادر ودریانوردی استان بوشهر :

فعالیت گردشگری دریایی در بوشهر متوقف شد

مدیرکل بنادر ودریانوردی استان بوشهر گفت: فعالیت گردشگری دریایی با شناورهای تفریحی و موتور لنج‌ها به علت وزش باد و افزایش ارتفاع موج در استان بوشهر متوقف شد.
کد خبر: ۸۳۳۶۶

فعالیت گردشگری دریایی با نامساعدشدن شرایط جوی متوقف شد

سیاوش ارجمندزاده در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به فعالیت امدادرسانی دریایی در استان بوشهر اظهار داشت: در این زمینه اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به ایستگاه‌های مخابراتی و امدادرسانی دریایی برای پاسخگویی به مشکلات دریانوردان مجهز است.

وی از تعیین شماره تلفن 1550 برای امداد دریایی خبر داد و بیان کرد: دریانوردان در صورت نیاز به امدادرسانی بدون گرفتن کد با هر نوع تلفن از طریق شماره تلفن 1550 می‌توانند با امدادگران اداره کل بنادر و دریانوردان استان بوشهر ارتباط تلفنی برقرار کنند.

مدیرکل بنادر ودریانوردی استان بوشهربا اشاره به اینکه امدادگران دریایی با تجهیزات ویژه امدادی برای رسیدگی به آسیب دیدگان در شبانه‌روز آماده باش هستند افزود: فعالیت گردشگری دریایی یکی از محورهای مهم است که در این خصوص زیرساخت‌ها در حال توسعه است.

ارجمندزاده با بیان اینکه فعالیت گردشگری دریایی نوروزی از 28 اسفند در استان بوشهر آغاز شد گفت: در این زمینه کشتی‌های مسافری و لنج‌ها برای گردشگری دریایی مسافران در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به به نامساعد شدن وضعیت جوی در خلیج فارس تصریح کرد: فعالیت گردشگری دریایی با شناورهای تفریحی و موتور لنج‌ها به علت وزش باد و افزایش ارتفاع موج در استان بوشهر متوقف شده است.

مدیرکل بنادر ودریانوردی استان بوشهرافزود: تمامی تمهیدات لازم درباره فعالیت‌های گردشگری اندیشیده و به بازرسان نظارت بر طرح تسهیل ترددهای دریایی نوروزی ابلاغ شده است.

ارجمندزاده با هشدار به دریانوردان و صیادان درباره خطر تندبادها، بیان کرد: در جلسه ستاد مدیریت بحران که در فرمانداری بوشهر تشکیل شد ضمن ابراز نگرانی درباره وزش تندبادها از امروز تا اواخر سه‌شنبه، بر نظارت بیشتر دریابانی بر خروج شناورها و توقف فعالیت شناورهای گردشگری به‌ویژه قایق ها تاکید شد.

گفتنی است ، سامانه بارشی از دیروز فعالیت خود را در استان بوشهر شروع کرده و بر اساس پیش بینی هواشناسی، این سامانه به صورت رگبار باران، همراه با رعد و برق و وزش تندباد تا اواسط سه شنبه ادامه می یابد.

در این مدت به سبب وزش باد شدید و گاهی تندبادهای لحظه‌ای، خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج و متلاطم پیش بینی و توصیه شده است از ترددهای دریایی به‌ ویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی در این مدت پرهیز شود .

ارسال نظرات
آخرین اخبار