۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴

ممنوعیت گردشگری دریایی در آب های خرمشهر

فرماندار خرمشهر گفت: گردشگری آبی و دریایی در آب های کارون و اروندرود به علت شرایط نامساعد جوی و متلاطم بودن رودخانه ها ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۳۶۵

ممنوعیت گردشگری دریایی در آب های خرمشهر

کوروش مودت در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با توجه به شرایط نامساعد جوی و افزایش سرعت باد و افزایش حجم آب رودخانه کارون و اروندرود هر گونه فعالیت گردشگری آبی در خرمشهر با هدف پیشگیری از حوادث ناگوار،  تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

وی از مسافران نوروزی که به خرمشهر سفر کرده اند خواست از رودخانه های اروندرود و کارون فاصله بگیرند.

وی افزود: در ایام نوروز امسال حدود 10 تا 12 لنج، کشتی و 200 قایق موتوری در رودخانه کارون با نظارت  بندر و دریانوردی و هلال احمر خرمشهر در زمینه گردشگری آبی به مسافران نوروزی خدمات ارائه می کردند ولی ادامه فعالیت گردشگری آبی بر اساس اعلام ستاد بحران استانداری خوزستان ممکن نیست.
وی گفت: از ابتدای سال جدید تاکنون روزانه به طور میانگین بین 12 تا 15 هزار نفر مسافر نوروزی از ظرفیت گردشگری آبی در رودخانه کارون  و اروندرود استفاده کرده اند که این مساله موجب ایجاد اشتغال چشمگیر در این منطقه شده است.
وی با بیان اینکه در این حوزه به طور متوسط 400 نفر مستقیم شغل ایجاد شده است، گفت: 12 اسکله در رودخانه کارون با همکاری اداره کل بندر و دریانوردی، شهرداری، فرمانداری و نیروی انتظامی برای افزایش ایمنی و کیفیت فعالیت گردشگری قبل از نوروز مورد نظارت و بازرسی قرار گرفتند.
شهر بندری خرمشهر دارای ظرفیت های گردشگری در یادمان های دفاع مقدس، گردشگری آبی ، تجاری و بازاری و بوم گردی عمدتا در روستاهای جزیره مینو و حفار غربی و شرقی است.

از بندر هندیجان نیز گزارش شده که فعالیت شناورها و قایق های گردشگری به دلیل متلاطم بودن آب های ساحلی منطقه متوقف شده است.

هواشناسی خوزستان تا روز سه شنبه ، آب های شمالی خلیج فارس را توفانی و مواج پیش بینی کرده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار