۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم شد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به افزایش وزش باد در استان و خلیج فارس گفت: سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم شد بنابراین توصیه می‌شود از ترددهایی دریایی اجتناب شود.
کد خبر: ۸۳۳۶۱

سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم شد

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به استقرار سامانه بارش‌زا در استان بوشهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های‌هواشناسی نشان می‌دهد که طی امروز و فردا به سبب وزش بادهای شدید، خلیج فارس در استان بوشهر کاملا مواج و طوفانی است.

وی وقوع رگبار باران، رعدو برق و احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با توجه به افزایش و تقویت ناپایداری‌های جوی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، پیش بینی می‌شود ضمن وقوع رگبار پراکنده باران و رعد وبرق، سرعت وزش باد به طور قابل ملاحظه ای افزایش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: بر این اساس نسبت به وزش باد شدید (غالباً جنوب شرقی ) و گاهی تندبادهای لحظه ای و در پی آن تلاطم شدید دریا به ویژه طی عصر یکشنبه تا اواخر روز دوشنبه هشدار داده می‌شود.

شکوهی‌پور از مواج شدن خلیج فارس در استان خبر داد و بیان کرد: توصیه می‌شود از ترددهایی دریایی بویژه شناورهای کوچک و تفریحی طی امروز و فردا در خلیج فارس استان بوشهر اجتناب شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر، جهت وزش باد در استان را جنوب شرقی تا شمال شرقی دانست و تصریح کرد: جهت باد جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت 18 تا 44 گاهی تا 60 کیلومتر در ساعت است.

وی، ارتفاع موج دریا در استان بوشهر را  90 تا 180 سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد تا 240 سانتیمتر دانست و گفت: فردا در بندر بوشهر جزر اول دریا 00:30 دقیقه بامداد، مد اول ساعت 7:35 ، جزر دوم ساعت 10:54 و مد دوم دریا ساعت 18:10 خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار