۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

بسیج امکانات منطقه آزاد اروند برای مقابله با سیل در آبادان و خرمشهر

مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: بخش مهمی از امکانات این منطقه برای پیشگیری و مقابله با سیلاب احتمالی در شهرهای بندری خرمشهر و آبادان بسیج شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۳۶۰

بسیج امکانات منطقه آزاد اروند برای مقابله با سیل در آبادان و خرمشهر

اسماعیل زمانی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه منطقه آزاد اروند به دنبال اعلام حالت فوق العاده به حال آماده باش درآمده است افزود:منطقه آزاد اروند به عنوان معین ستادهای بحران شهرهای آبادان و خرمشهر  تجهیزات مکانیکی رابه این شهرها برای پیشگیری از سیلاب و آبگرفتگی گسیل کرده است.

وی گفت: هم اکنون منطقه آزاد اروند به منظور تسهیل در کمک رسانی به مناطقی که در خطر سیلاب قرار دارند به حال آماده در آمده است.

زمانی افزود: نمایشگاه دائمی و ساختمان قدیم سازمان منطقه آزاد اروند برای اسکان اضطراری میهمانان نوروزی و آسیب دیدگان احتمالی ناشی از سیل آماده سازی شده است.

به گفته وی مراکز درمانی و امدادرسانی منطقه آزاد اروند نیز به حال آماده باش درآمده اند.

هواشناسی خوزستان برای دو روز آینده بارندگی سیل آسا و طغیان رودخانه های دائمی استان و احتمال آبگرفتگی مناطق حاشیه ای رودخانه ها وآبراه های خوزستان را پیش بینی کرده است.

بنا به گزارش، امکانات و تجهیزات امدادی بنادر خرمشهر و آبادان نیز برای کمک رسانی و ارائه خدمات امداد و نجات بسیج شده است.

فعالیت و تردد شناورهای صیادی و گردشگری در آبراه اروندرود ، کارون و بهمنشیر به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از سیل مهیب ، به صورت موقت و تا بهبود شرایط جوی متوقف شده است.

ازمردم مناطق ساحلی خوزستان نیز خواسته از نوار ساحلی فاصله بگیرند و نکات ایمنی را رعایت کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار