۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

شرایط جوی گردشگران مناطق ساحلی خوزستان را غافل گیر کرد

هزاران گردشگر از مناطق مختلف کشور که در تعطیلات نوروزی به مناطق ساحلی و دریایی خوزستان سفر کرده اند به علت شرایط نامساعد جوی غافل گیر شده اند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۳۵۹

شرایط نامساعد جوی گردشگران مناطق ساحلی خوزستان را غافلگیر کرد

به گزارش خبرنگار مانا ، مدیریت بحران استانداری خوزستان در پی پیش بینی هواشناسی مبنی بر شرایط  نامساعد جوی در مناطق ساحلی و مواج بودن سواحل شمالی خلیج فارس ، فعالیت شناورهای مسافری و گردشگری در این مناطق ممنوع اعلام کرد.

در پی اعلام موقت تردد شناورها در مناطق ساحلی و آبراهی استان خوزستان ، هزاران گردشگر دریایی که به امید بهره مندی از جذابیت های دریایی به مناطق ساحلی خوزستان سفر کرده اند بلاتکلیف ماندند.

وضعیت جوی تا روز سه شنبه در شهرهای ساحلی خوزستان نامساعد اعلام شده و احتمال طغیان رودخانه های منتهی به خلیج فارس همچون بهمنشیر و اروندرود وجود دارد.

رئیس ستاد اجرایی استقبال از راهیان نور و مهمانان نوروزی در بنادر آبادان گفت: تردد شناورهای مسافری و گردشگری آبی بنادر آبادان و یادمان شهدای والفجر 8 اروندکنار در کرانه شرقی اروندرود را به علت شرایط نامساعد جوی از روز شنبه ممنوع کرد.

 شهرام بهبهانی ازسرگیری فعالیت شناورهای گردشگری را منوط به بهبود شرایط جوی عنوان کرد و از گردشگران خواست از آبراه ها و مناطق ساحلی فاصله بگیرند.

در همین حال مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان امکانات امداد و نجات خود را به حالت آماده باش در آورده تا به شناورهای حادثه دیده امداد رسانی کند.

از سوی دیگر دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در پی بروز سیلاب و احتمال آبگرفتگی برخی نقاط، وضعیت فوق العاده در استان خوزستان اعلام کرد.

استاندار خوزستان دستور داد فعالیت اداری دستگاه های اجرایی استان در ایام تعطیلات ادامه داشته باشد و مرخصی کارکنان دولتی لغو خواهد بود.

هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد در دو روز آینده بارندگی های شدید ، سبب بروز سیلاب در برخی مناطق ساحلی و فراساحلی خوزستان خواهد شد.

رودخانه زهره که از میان شهر بندری هندیجان می گذرد طغیان کرد ولی به  تاسیسات شهری این منطقه آسیب نرسیده است.

رودخانه کارون به بالاترین سطح طی نیم قرن اخیر رسیده و برخی از مناطق حاشیه ای این رودخانه را آب فرا گرفته است.

ده ها فروند قایق نیز برای امدادرسانی به مناطق سیل زده شمال اهواز بکار گرفته شده و چندین روستا در حاشیه رودخانه های کارون و کرخه از بیم سیلاب و آبگرفتگی تخلیه شده است.

دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو به دستور دکتر روحانی ماموریت یافته تا سیلاب مهیب پیش رو را مدیریت کند و ارزیابی فنی برای مهار سیلاب از طریق حجم خالی سدهای مسیر کارون و دز داشته باشد.

مدیریت بحران استانداری خوزستان از هموطنان خواست در سه روز آینده به علت بروز سیلاب و ناایمن بودن برخی جاده های ارتباطی به خوزستان سفر نکنند.

صیادان و ملوانان خوزستانی نیز شناورهای خود را در مناطق امن انتقال داده و سفرهای دریایی خود را متوقف کردند.

حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران برای بسیج امکانات لجستیکی ارتش و کمک به مناطق سیل زده وارد خوزستان شده است.

وی به مردم خوزستان اطمینان داد ازهمه امکانات ارتش برای یاری رسانی به مردم مناطق سیل زده استفاده خواهد کرد ولی گفت: مردم باید خونسردی خود را حفظ کنند.

در همین حال جمل عالمی نیسی فرماندار اهواز شایعات اخیر در فضای مجازی درخصوص تخلیه برخی مناطق این کلانشهر را رد کرد و گفت: با تهمیدات اندیشیده شده خطرسیل و آبگرفتگی متوجه شهر 1.3 میلیون نفری اهواز نیست ولی از عموم مردم خواست از حواشی و مناطق ساحلی کارون دور شوند.

پیش بینی شده با سرریز سه میلیارد متر مکعب سیلاب پیش رو ، دبی کارون به رقم خیره کننده و بی سابقه سه هزار متر مکعب در ثانیه برسد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار