۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

لزوم تسریع در شناور سازی کشتی سانحه دیده در بندر شهید رجایی

لزوم تسریع در شناور سازی کشتی سانحه دیده در بندر شهید رجایی
نشست مشترک معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با نماینده مالک کشتی کانتینری سانحه دیده "اس ال استار" در بندر شهید رجایی برگزار شد.
کد خبر: ۸۳۳۵۲

به گزارش مانا، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی که به منظور ارزیابی و سنجش نحوه عملکرد بزرگترین ناوگان مسافری دریایی ایران در زمینه پشتیبانی از موج دوم سفرهای نوروزی به استان هرمزگان سفر کرده بود، با حضور در بندر شهید رجایی در نشستی مشترک با نماینده مالک کشتی سانحه دیده "اس ال استار" و نماینده کلوب P&I شرکت کرد.

 هادی حق شناس در این نشست مباحثی همچون وضعیت کشتی و جمع آوری محموله آن، پاکسازی آلودگی های احتمالی و پیگیری وضعیت خدمه این شناور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

حق شناس بر لزوم تسریع در پیشبرد روند حقوقی و قانونی پیرامون مباحث مطروحه تاکید کرد و گفت: شناورسازی و عملیات سلویج کشتی سانحه دیده ارجح امور قرار گیرد.

وی اضافه کرد: نماینده مالک کشتی و کلوب بیمه ای مکلف به انجام امور بر اساس کنوانسیون های بین المللی هستند.

گفتنی است؛ ۲۸ اسفند 1397 یک کشتی کانتینری با نام SL STAR تحت پرچم کوموروس در اسکله ۲۵ بندر شهید رجایی در حین عملیات بارگیری ، دچار واژگونی شد. این کشتی ۱۴ نفر سرنشین داشت که تمامی نفرات بلافاصله توسط تیم جستجو و نجات بندر شهید رجایی نجات یافتند و از این ۱۴ نفر، سه نفر مصدوم و تحت مداوا قرار گرفتند

ارسال نظرات
آخرین اخبار