۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷

ورود 22 گردشگر نوروزی در هر دقیقه از بندر لافت قشم

رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از افزایش سفرهای خودرویی و پروازی به جزیره قشم خبر داد.
کد خبر: ۸۳۳۴۱

ورود 22 گردشگر نوروزی در هر دقیقه از بندر لافت قشم

به گزارش مانا، محمدرضا عباسی با اشاره به ورود 76.54 درصد گردشگران نوروزی امسال از طریق لندینگ کرافت، 3.26 درصد پرواز و 20.20 درصد از طریق شناور، بیان کرد: دریافت و تحلیل آمار ورود و خروج مهمانان جزیره با کمک از "داشبورد تحلیلگر جامع آمار گردشگران" در سال جاری نسبت به سال گذشته، بیانگر افزایش سفرهای خودرویی و پروازی نسبت به سفر با شناور است.
وی افزود: این تحلیل در مقایسه با آمار سال گذشته که ورود گردشگران از طریق  لندینگ کرافت 76.00 درصد، پرواز 3.13 درصد و شناور 20.87 درصد بوده، ارایه شده است.
رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم ادامه داد: امسال بنادر پهل-لافت به طور میانگین شاهد ورود 5.43 خودرو و 21.76 گردشگر در هر دقیقه بود. این آمار برای بندر شهید ذاکری 5.74 مسافر و در فرودگاه بین المللی قشم 0.93 تَن در هر دقیقه گزارش می شود.
وی به آمار گردشگرانی که برای نخستین بار جزیره قشم را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند، اشاره کرد و گفت:  در بازه زمانی انتخابی 73.20 درصد از گردشگران ورودی از بنادر پهل-لافت، برای نخستین بار است که مهمان جزیره می شوند.
به گفته عباسی، تا کنون  ۴۵۰ هزار و 358 گردشگر از تاریخ 25 اسفند ماه 97 تا ششم فروردین ماه 98 به جزیره وارد شده اند که به ترتیب خراسان رضوی، تهران و اصفهان در صدر این فهرست قرار دارند.
یادآور می شود، "داشبورد تحلیلگر جامع آمار گردشگران" با تحلیل داده های آماری از ورود و خروج گردشگران نوروزی جزیره قشم، در برنامه ریزی صحیح نقشی کاربردی داشته و می تواند در ارایه فاکتورهای کارآمد در حوزه گردشگری جزیره کمک کرده و سهم قشم را در سبد سفر گردشگری هم وطنان افزایش دهد.
این سامانه الکترونیکی، پیش از آغاز تعطیلات نوروز آماده و به منظور ثبت رویدادهای تحلیلی به بهره برداری رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار