۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

جابه جایی روزانه 6200 گردشگر با شناورهای تفریحی در بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه زیرساخت گردشگری دریایی در استان افزایش یافته است گفت: در این راستا در نوروز امسال روزانه 6200 گردشگر با شناورهای تفریحی در استان بوشهر جابجا می‌شوند.
کد خبر: ۸۳۳۳۱

جابه جایی روزانه 6200 گردشگر با شناورهای تفریحی در بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده در بازدید از اسکله‌ها و پایانه‌‌های مسافری و گردشگری دریایی با بیان اینکه در نوروز امسال روزانه 6200 گردشگر دریایی با کشتی و لنج تفریحی از سواحل این استان استفاده می‌کنند اظهار داشت: 2000 نفر از این تعداد با 9 فروند کشتی و 13 فروند لنج در شهرستان بوشهر جابه‌جا می‌شوند.
وی ادامه داد: لنج‌ها 1300 نفر و کشتی‌ها 700 نفر را در آب‌های ساحلی بوشهر جابه‌جا می‌کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: 4200 گردشگر دیگر هم با هفت فروند لنج تفریحی در دیگر بندرها جابه‌جا می‌شوند.
ارجمندزاده گفت: هر لنج ظرفیت 100 مسافر را دارد و هر کدام روزانه 6 سرویس انجام می‌دهند.
وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته چهار شناور سنتی در بندر بوشهر فعالیت می‌کردند، افزود: این شناورها با انجام روزانه 11 سفر دریایی، 1200 گردشگر را جابه‌جا می‌کردند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: نوروز امسال ظرفیت جابه‌جایی گردشگران دریایی در بندر بوشهر 800  نفر افزایش یافته است.
ارجمندزاده گفت: سال گذشته در دیگر بندرها نیز چهار لنج تفریحی با ظرفیت 2300 گردشگر فعال بودند که امسال این رقم به 4200 نفر رسیده است.
وی، صدور مجوز پس از بازرسی شناورها، الزام به همراهی دو قایق در کنار لنج های گردشگری، الزام به همراه داشتن جلیقه نجات و حضور ناجی غریق، حضور نیروهای دریایی متخصص در هنگام پهلوگیری و جدا سازی شناور، الزام به حضور شناور ناجی، گاردبندی اسکله‌ها، نصب حلقه‌های نجات و حضور مستمر گارد بندر را از فعالیت‌های صورت گرفته برای حفظ ایمنی گردشگران دریایی عنوان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار