۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

زمان ترانزیت کالا طولانی تر می شود!

زمان ترانزیت کالا طولانی تر  می شود!
موسسه تحقیقاتی آلفالاینر در جدیدترین تحلیل هفتگی خود از رخدادهای مهم بازار حمل و نقل دریایی سخن به میان آورد.
کد خبر: ۸۳۳۲۶

به گزارش گروه بین الملل مانا، موسسه تحقیقاتی آلفالاینر در جدیدترین تحلیل هفتگی خود گریزی به مهم ترین رخدادها در بخش حمل و نقل دریایی زد و نوشت:

* خطوط کشتیرانی در مسیر آسیا- اروپای شمالی تغییرات عمده ای را نسبت به شبکه های سرویس دهی خود در چند روز آینده اعمال خواهند کرد. به موجب این تغییرات میانگین زمان های ترانزیت طولانی تر می شود، چرا که سرعت تردد شناورها روند کاهشی بیشتری را در پیش می گیرد.

گفته می شود میانگین طول سرویس دهی در این کریدور به بیش از 11 هفته خواهد رسید. ناگفته نماند میانگین مذکور در سال 2007 هشت هفته بوده و تاکنون روند صعودی را در پیش گرفته است. اما برعکس، ائتلاف اقیانوسیه زمان پوشش بندری خود موسوم به NEU3 را از 11 هفته به 10 هفته تقلیل می دهد.

افزون بر این خطوط کشتیرانی ائتلاف 2M ( کشتیرانی های مرسک و MSC) طول ترانزیت دو خط از 6 خط سرویس دهی خود در مسیر آسیا-اروپای شمالی را به 13 هفته افزایش دادند.

شایان ذکر است کل ظرفیت سرویس دهی در مسیر آسیا-اروپای شمالی با رسیدن به 300 هزار TEU درهفته از ماه آوریل سال جاری میلادی رشد 8.3 درصد ی را در مقایسه با 277 هزار TEU مدت مشابه سال گذشته به نمایش خواهد گذاشت.

*کشتیرانی CMA CGM فرانسه کسب 89.5 درصد از سهام شرکت لجستیکی CEVA را نهایی کرد. کل قیمت سهام مذکور به یک میلیارد و 400 هزار دلار می رسد.

* درهفته گذشته کشتی کانتینری MSC ELOANE با ظرفیت 19 هزار و 462 TEU ساخت سال 2016 میلادی وارد بندر کالیفرنیای آمریکا شد، این کشتی بزرگترین کشتی کانتینری به شمار می آید که تاکنون وارد آمریکا شده است.

*کاهش شدید نرخ کرایه حمل درمسیر آسیا- استرالیا، کشتیرانی های مرسک دانمارک و MSC سوئیس را مجبور به تعلیق خط سرویس دهی مشترک چین جنوبی- تایوان-استرالیا ساخت. براساس این تصمیم، میانگین ظرفیت هفتگی درحدود 5500 TEU از خط سرویس دهی مذکور برداشته خواهد شد. اما درنقطه مقابل، نرخ کرایه حمل ضعیف نتوانست کشتیرانی های APL و ANL ( هر دو از زیرمجموعه کشتیرانی CMA CGM فرانسه) را از راه اندازی حلقه جدید آسیای شرقی-استرالیا موسوم به AAX2 باز دارد. حلقه جدید AAX2 نخستین خط سرویس دهی است که ارتباط مستقیم بین ویتنام و استرالیا را فراهم می کند.

*کشتیرانی کاسکوی چین تجارت در مسیر اروپای شمالی-کانادا را از ماه آینده آغاز خواهد کرد.

* کشتیرانی CMA CGM فرانسه خط سرویس دهی سنگاپور- اندونزی را سازماندهی کرده که به موجب آن هاب سنگاپور به دو بندر اندونزی متصل می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار