۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

حملات سایبری تهدیدی برای صنایع و حمل و نقل دریایی

حملات سایبری تهدیدی برای صنایع و حمل و نقل دریایی
صنایع دریایی Norsk Hydro نروژ تولید کننده تجهیزات نیروی دریایی مورد حمله سایبری قرار گرفت که این امر نشان از تهدید رو به رشد شرکت های صنایع و حمل و نقل دریایی است.
کد خبر: ۸۳۳۲۰

به گزارش گروه بین الملل مانا، چند روز پیش سیستم های کامپیوتری Norsk Hydro با ویروس نسبتا جدید LockerGoga مورد حمله قرار گرفت که از طریق فایل های رمزگذاری شده به کل شبکه اطلاع رسانی گسترش یافت.

"Per Martin Tanggaard" مدیر حمل و نقل  Nor-Shipping در این زمینه بیان کرد: این شرکت که 36 هزار نفر را در 40 کشور تحت پوشش فعالیت خود دارد مجبور شد بر اثر این حمله  تولید خود را در چند کارخانه متوقف کرده و عملیات دستی را در صدر فعالیت خود قرار دهد.

وی ادامه داد: این خبر یک هشدار برای صنایع و حمل و نقل دریایی به شمار می رود چرا که در پی انقلاب دیجیتالی، تهدید امنیت و مقابله با نا امنی در بخش فناوری نیز در کنار آن باید مورد توجه قرار گیرد.

"Per Martin Tanggaard" همچنین ادامه داد: شرکت های مرتبط با صنایع و حمل و نقل دارایی های گران قیمتی دارند که باید استراتژی های مقابله با ریسک های سایبری را مد نظر قرار دهند .

وی یادآور شد در دو سال گذشته شرکت های Maersk ،COSCO ،Austal و همچنین بنادر مانند سان دیگو و بارسلونا مورد تهدید های سایبری قرار گرفتند .

وی تاکید کرد: امنیت سایبری باید در دستور کار همه کسب و کارهای دریایی کوچک و بزرگ قرار گیرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار