۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

توان دریایی ایران راهی برای بهره‌مندی از پیشرفت و توسعه

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: توان دریایی ایران آنقدر بالا است که از منافع دریایی خود برای پیشرفت و توسعه به خوبی بهره مند می شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۳۰۵

توان دریایی ایران راهی برای بهره‌مندی از پیشرفت و توسعه

امیر دریادار حبیب الله سیاری در گفتگو با خبرنگار مانا در اهواز با اشاره به آمادگی کامل ارتش در حفاظت از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور ادامه داد: برای کسب این آمادگی توجه به مسائل، علم، دانش و آگاهی‌های روز داریم چون نمی‌توانیم بر مبنای موضوعات قدیم حرکت کنیم.

وی گفت: در دوران مختلف تحریم‌ها از گذشته تاکنون هیچ تجهیزاتی به نیروهای مسلح فروخته نشد ولی ارتش با اتکا به توان داخلی در تولید تجهیزات هوایی، دریایی و زمینی برای تأمین تجهیزات مورد نیاز در چرخه دفاع روی پای خود ایستاده است.

امیر دریادار سیاری تأکید کرد: بعد از انقلاب به جایی رسیدیم که از سال ۷۸ ساخت ناوهای موشک انداز به دستور فرماندهی معظم کل قوا شروع و ناو موشک انداز در مدل‌های مختلف با عناوینی از جمله پیکان، درفش، نیزه و کمان را در حال ساخت و تولید داریم.

معاون هماهنگ کننده ارتش یادآور شد: سال ۷۶ اولین ناوشکن جمهوری اسلامی ایران با عنوان جماران را به دست فرماندهی کل قوا رونمایی کردیم، علت نام گذاری هم فرامین امام راحل برای روی پا ایستادن ارتش در زمینه ساخت تجهیزات دفاعی بود؛ بعد از آن نیز کار ساخت ناوشکن‌های مختلف از جمله دماوند، سهند، دنا و تفتان ادامه دارد.

امیر دریادار سیاری عنوان کرد: قبلاً در ایران زیردریایی نداشتیم ولی از سال ۷۱ به آن دسترسی پیدا کرده و تا امسال به جایی رسیدیم که زیردریایی‌های سبک و نیمه سنگین را ساخته و برای تولید سنگین نیز طرح و برنامه داریم.

وی با اشاره به وجود سه هزار کیلومتر مرز دریایی ایران در جزایر شمال و جنوب کشور گفت: مهمترین مرز دریایی ایران سواحل مکران است که از آن جا به چهار گوشه جهان و آب‌های آزاد دنیا دسترسی داریم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دریا منبع ثروت و قدرت است، ادامه داد: دشمنان با اهداف از پیش تعیین کرده قصد دور کردن افراد از سواحل مکران را داشت و آنجا را سرزمین سوخته کرد تا کسی آنجا ماندگار نباشد ولی ما با توجه ویژه به نظریه پیوند زندگی دریایی و تقویت تمدن دریایی به دنبال توسعه این سواحل هستیم.

امیر دریادار سیاری در پایان با اشاره به اینکه در خلیج عدن نیز با افتخار امنیت برای کشتیرانی تأمین شده گفت: در میناب، سیریک، رسول کوه و پسابندر یا دیگر نقاط در حال ساخت بندر، موج شکن، اماکن اداری، فرهنگی، درمانی و مسکن هستیم تا دشمنان بدانند توان دریایی ایران آنقدر بالاست که از منافع دریایی خود برای پیشرفت و توسعه به خوبی بهره مند می‌شود.

وی از برپایی نمایشگاه نیروی دریایی در پایگاه  نیروی دریایی خرمشهر در ایام  نوروز خبر داد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار