۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵

توسعه بندر بوشهر نیازمند مطالعات راهبردی تازه است

وزیر راه و شهر سازی گفت: برای استفاده از پسکرانه گران قیمت بندر بوشهر نیاز به مطالعات راهبردی تازه داریم.
کد خبر: ۸۳۳۰۲

توسعه بندر بوشهر نیازمند مطالعات راهبردی تازه است

به گزارش خبرنگار مانا، محمد اسلامی با اشاره به افتتاح اسکله کانتینری بندر نگین اظهار داشت: دوره مشکلات مردم بوشهر و بندر بوشهر پایان یافته است.

وی در این خصوص تصریح کرد: با راه اندازی اسکله کانتینری جزیره نگین، تزاحم و ازدحامی که تا پیش از این در بندر بوشهر وجود داشت مرتفع می شود.

وی از جمله اهداف دولت را ایجاد زیرساخت برای مردم و توسعه کسب و کار در بندر بوشهر اعلام کرد و افزود: اسکله بندر نگین و 400 هکتار پسکرانه تازه این بندر زمینه ساز تولد بوشهر جدیدی را فراهم کرده است.

اسلامی اتصال ریل به بندر بوشهر را امری ضروری برای توسعه این بندر دانست و گفت: با کلنگ زنی پروژه راه آهن این بندر در دو ماه پیش امیدواریم اشکال تازه حمل و نقل در این بندر راه اندازی شود.

وی با تاکید بر کمبود زمین در بوشهر و گران بودن آن خاطر نشان کرد: با وجود چنین پسکرانه گران قیمتی این نیاز به شدت احساس می شود که با مطالعات راهبردی تعیین شود چه نوع کسب و کاری باید در آن راه اندازی شود.

وزیر راه و شهرسازی آینده پژوهی، شناخت منطقه و بازارهای هدف را از ملزومات مهم مطالعه راهبردی برای بندر بوشهر ارزیابی کرد و گفت: با چنین روشی باید به دنبال ایجاد رونق در حوزه کسب و کار بندر بوشهر باشیم.

شایان ذکر است امروز با حضور وزیر راه و شهر سازی چهار پروژه بندری در بوشهر افتتاح شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار