۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶
با حضور وزیر راه و شهر سازی:

اسکله کانتینری جزیره نگین بوشهر آغاز به کار کرد

وزیر راه و شهرسازی گفت: با افتتاح اسکله کانتینری جزیره نگین ظرفیت کانتینری بندر بوشهر تا 50 درصد افزایش می یابد.
کد خبر: ۸۳۳۰۱

به گزارش خبرنگار مانا، با حضور وزیر راه و شهرسازی دو پروژه لایروبی بندر بوشهر و اسکله کانتینری جزیره نگین به بهره برداری رسید.

محمد اسلامی در مراسم افتتاح این دو پروژه با بیان اینکه این پروژه ها با مشارکت بخش خصوصی انجام شده است افزود: با افتتاح این دو پروژه بندر بوشهر این قابلیت را می یابد که کشتی های تا ظرفیت 50 هزار تن در آن پهلوگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه اسکله کانتینری جزیره نگین ظرفیت کانتینری بندر بوشهر را تا 50 درصد افزایش می دهد تصریح کرد: دو پروژه فوق که با سرمایه گذاری 400 میلیارد تومانی بخش خصوصی به بهره برداری رسیده اند مشکل قدیمی بندر بوشهر که فقدان پسکرانه مناسب بود را مرتفع می سازد و ضمن افزایش عملکرد، ظرفیت انبارداری بندر را ارتقاء می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه اتصال بندر بوشهر به راه آهن اشاره کرد و خاطر نشان کرد: این پروژه مهم که یکی از خواسته های قدیمی مردم بوشهر بوده است در دو ماه اخیر کنگ زنی شده و امیدواریم در مدت زمان تعیین شده به بهره برداری برسد.

وزیر راه و شهر سازی در پایان سخنان خود تاکید کرد: با بهره برداری از اسکله کانتینری جزیره نگین و به ثمر رسیدن پروژه راه آهن بندر بوشهر، ضمن دستیابی به قابلیت حمل و نقل ترکیبی دراین بندر شاهد افزایش ظرفیت ترانزیت و رونق کسب و کار در بندر بوشهر خواهیم بود.

شایان ذکر است اسکله کانتینری بندر نگین با پهلوگیری کشتی کانتینری "ایران شاهد" از شناورهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران فعالیت خود را آغاز کرد.

اسکله کانتینری جزیره نگین بوشهر آغاز به کار کرد

ارسال نظرات
آخرین اخبار