۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
امروز و با حضور وزیر راه و شهر سازی:

چهار پروژه مهم بندری در بوشهر افتتاح می شود

چهار پروژه مهم بندری در بوشهر افتتاح می شود
امروز و با حضور وزیر راه و شهرسازی چهار پروژه بندری در بندر بوشهر به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۳۲۹۸

به گزارش خبرنگار مانا، امروز یکشنبه چهار پروژه بندری با سرمایه گذاری سه هزار و 730 میلیارد ریال با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهر سازی در بندر بوشهر به بهره برداری می رسد.

مهمترین پروژه از این چهار پروژه، احداث اسکله 50 هزار تنی کانتینری مجتمع بندری نگین است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با اعتباری به ارزش 900 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

لایروبی های اسکله نگین دیگر پروژه ای است که با اعتباری برابر با 300 میلیارد ریال از سرمایه اندوخته سازمان بنادر و دریانوردی انجام شده و به اتمام می رسد.

طی این پروژه 300 متر اسکله کانتینری از محدوده دریایی از طریق برداشتن یک میلیون متر مکعب گل و لای بهسازی می شود تا عمق 12.5 متری در پای اسکله کانتینری نگین در دسترس قرار گیرد.

پروژه دیگری که طی سفر وزیر راه و شهر سازی به بندر بوشهر عملیات اجرایی آن آغاز می شود، لایروبی اساسی کانال داخلی و خارجی بندر بوشهر است. این پروژه با اعتباری بالغ بر 190 میلیارد ریال انجام می شود. انتظار می رود با اجرای این پروژه لایروبی پنج میلیون و 750 هزار متر مکعب گل و لای جهت تردد ایمن کشتی های 30 هز ار تنی  انجام شود.

همچنین طی امروز عملیات اجرایی احداث جاده و پل دسترسی جزیره نگین نیز آغاز می شود. این پروژه که قرار است با  اعتباری بالغ بر 630 میلیارد ریال اجرایی شود منجر به احداث جاده ای به طول 9 کیلومتر و پل دسترسی به طول 176 متر خواهد شد که طی آن دسترسی به جزیره نگین تسهیل خواهد شد.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار