۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

پیش بینی ورود 12 میلیون نفر گردشگر به سواحل گیلان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از پیش بینی ورود 12 میلیون نفر گردشگر نوروزی به سواحل این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۹۴

پیش بینی ورود 12 میلیون نفر گردشگر نوروزی به سواحل گیلان

شهرود امیر انتخابی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به پیش بینی رشد چشمگیر گردشگری این استان در ایام نوروز اظهار داشت: نوروز گذشته هشت میلیون نفر گردشگر وارد استان گیلان شدند که انتظار می رود در نوروز 98، شاهد ورود 12 میلیون نفر گردشگر به این استان باشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، با اشاره به فعالیت هتل ها، اقامتگاه های بوم گردی، مهمانسراها، هتل آپارتمان ها و در مجموع 2375 مجتمع گردشگری، امکان اسکان 17 میلیون نفر گردشگر در این استان وجود دارد.

به گفته وی، بیشترین میزان گردشگران ورودی به استان گیلان به شهرستان های ساحلی لاهیجان، انزلی و رشت وارد می شوند.

این مقام مسئول در استان گیلان، تاکیدکرد: همچنین قلعه تاریخی رودخان و موزه میراث روستایی از طرفدارن زیادی در میان گردشگران ورودی به استان گیلان برخوردارند و همواره شاهد بازدید تعداد زیادی گردشگر به این مکان هستیم.

وی با اشاره به اهمیت تاریخی استان گیلان ، اظهار داشت: سابقه 230 هزار ساله اولین سکونتگاه های بشری در غاردربند رودبار حاکی از این مهم است اما بیشتر گردشگران ورودی به گیلان همواره به جاذبه ساحل و دریا توجه می کنند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان خاطرنشان ساخت: تالاب بین المللی انزلی از دیگر جاذبه های مهم گردشگری استان گیلان محسوب می شود که همواره گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

وی از ساماندهی وضعیت گردشگری این تالاب جهت سرویس دهی مناسب به گردشگران ورودی به تالاب انزلی در ایام نوروز خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار