۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

فروش بلیت شناورهای تفریحی از طریق سامانه اینترنتی

یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در راستای فعالیت شناورهای تفریحی در آب های ساحلی استان بوشهر در نوروز 98، فروش بلیت از طریق سامانه اینترنتی است به این ترتیب گردشگران باید بلیت گشت های دریایی را با خرید اینترنتی از سامانه در نظر گرفته شده، تهیه کنند.
کد خبر: ۸۳۲۹۲

 

فروش بلیت شناورهای تفریحی از طریق سامانه اینترنتی

رئیس گروه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: نوروز 98 شاهد فعالیت شناورهای تفریحی در قالب قایق، لنج سنتی و شناورهای کاتاماران خواهیم بود.

رضوان حیدری، ادامه داد: این شناورهای تفریحی در تمام شهرستان های ساحلی استان بوشهر شامل کنگان، گناوه، نخل تقی، بندر رستمی، دلوار و بوشهر به گردشگران خدمات گشت دریایی در آب های ساحلی را ارائه می دهند.

وی خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در ایام نوروز 98، هشت فروند لنج سنتی جهت انجام گشت های تفریحی در آب های شهرستان بوشهر، فعال خواهند بود.

این مقام مسئول در استان بوشهر بیان داشت: همچنین چهار فروند شناور مسافربری کاتاماران در آب های شهرستان بوشهر به گردشگران خدمات گشت دریایی ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به راه اندازی شناور تفریحی 150 نفره در آب های بوشهر گفت: این نخستین شناور تفریحی فعال در آب های بندر بوشهر در تمام طول سال خواهد بود که همواره به گردشگران خدمات گشت دریایی را ارائه خواهد داد.

حیدری یادآور شد: سه فروند شناور کاتامارون دیگر فقط در ایام نوروز یا در زمان هایی که با دفاتر خدمات مسافرتی هماهنگ شده باشد در امر گشت های تفریحی دریایی خدمات رسانی می کنند و در بقیه موارد در مسیر جزیره خارگ از مبادی بوشهر و گناوه  فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه قایق های تفریحی کوچک تحت نظر شهرداری های شهرستان های ساحلی مدیریت می شوند، بیان داشت: با توجه به تقاضای بالای گردشگران ورودی به سواحل استان بوشهر جهت انجام گشت های دریایی، شهرداری ها با انجمن صیادان هماهنگی های لازم را به عمل آورده اند تا بتوان در ایام نوروز از ظرفیت قایق های صیادی کوچک نیز با کاربری تفریحی استفاده کرد.

رئیس گروه گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، تاکید کرد: البته این شناورها قبل از شروع فعالیت از نظر ایمنی و بیمه مجوزهای لازم را اخذ خواهند کرد.

وی در ادامه یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در راستای فعالیت شناورهای تفریحی در آب های ساحلی استان بوشهر را فروش بلیت شناورها از طریق سامانه بلیت گشت دریایی عنوان کرد و گفت: به این ترتیب گردشگران باید بلیت گشت های دریایی را با خرید اینترنتی از سامانه در نظر گرفته شده، تهیه کنند.

حیدری اضافه کرد: البته در مورد قایق های تفریحی کوچک از آنجا که زیر نظر شهرداری فعالیت می کنند، امسال امکان فروش بلیت اینترنتی فراهم نشد اما بدون شک از سال آینده شرایطی فراهم خواهد شد تا بلیت قایق های تفریحی کوچک نیز از طریق سامانه اینترنتی انجام شود.

وی در ادامه گفته های خود در خصوص پلاژهای شنا در سواحل استان بوشهر در ایام نوروز، گفت: در تمام شهرستان های ساحلی استان بوشهر، شناگاه ویژه بانوان و آقایان وجود دارد و به گردشگران نوروزی خدمات رسانی خواهند کرد.

حیدری به وجود کلوپ های تفریحات دریایی در نقاط مختلف استان بوشهر اشاره کرد و گفت: مجتمع تفریحات دریایی در ساحل کنگان ، انواع مختلف تفریحات و ورزش های دریایی را به گردشگران علاقه مند ارائه می دهد.

وی همچنین از فعالیت سه کلوپ تفریحات دریایی در شهرستان بوشهر خبر داد و گفت: در این کلو پ ها خدمات غواصی نیز به گردشگران ارائه می شود.

رئیس گروه گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: همچنین امکان بازدید گردشگران از پارک های ملی دریایی نخیلو و نای بند که مناطق حفاظت شده محیط زیستی هستند در ایام نوروز فراهم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در نوروز گذشته، هفت میلیون و 448 هزار نفر مسافر نوروزی به استان بوشهر وارد شدند، اظهار داشت: انتظار می رود در تعطیلات نوروز 98 شاهد رشد چشمگیر گردشگری در استان بوشهر به دنبال کاهش سفرهای خارجی باشیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار