۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

تسهیل سفر گردشگران نوروزی به جزیره خارگ

بر اساس هماهنگی های صورت گرفته از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ایام نوروز 98 ورود گردشگران به این جزیره تسهیل شده است.
کد خبر: ۸۳۲۹۱

تسهیل سفر گردشگران نوروزی به جزیره خارگ

رئیس گروه گردشگری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در ایام نوروز امکان سفر گردشگران به جزیره خارگ فراهم است که البته این امر با هماهنگی از طریق فرمانداری خارگ صورت می گیرد.

رضوان حیدری بیان داشت: در طول سال دو فروند شناور مسافربری کاتاماران در مسیر بندر بوشهر- خارگ و بندر گناوه – خارگ به جابه جایی مسافران که عمدتا بومیان ساکن جزیره خارگ هستند می پردازند.

وی در ادامه اذعان داشت: گردشگران علاقه مند برای سفر به جزیره خارگ به دلیل وجود مسائل امنیتی در این جزیره لازم است قبل از سفر به جزیره خارگ نسبت به اخذ مجوزهای لازم از طریق فرمانداری این جزیره اقدام کنند.

این مقام مسئول در استان بوشهر، یادآور شد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ایام نوروز 98 ورود گردشگران به این جزیره تسهیل شده است.

به گفته رئیس گروه گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، گردشگران می توانند از طریق دفاتر خدمات مسافرتی نسبت به سفر دریایی به جزیره خارگ اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه کاروان راهیان نور نیز با استفاده از شناورهای متعلق به سپاه پاسدارن معمولا در قالب تورهای یک روزه به جزیره خارگ سفر می کنند، بیان داشت: امیدواریم با هماهنگی های صورت گرفته نوروز 98 شاهد تردد راحت گردشگران به این جزیره باشیم.

حیدری با بیان اینکه سفر دریایی به جزیره خارگ بیش از دو ساعت به طول خواهد انجامید، یادآور شد: کاروان راهیان نور همواره در مهمانسراهای پتروشیمی و سایر ادارات دولتی این جزیره اسکان می یافتند اما با افتتاح هتل دو ستاره این جزیره از این پس تمام گردشگران ورودی به خارگ از امکانات خدمات اقامتی و پذیرایی این هتل بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه نخستین هتل جزیره خارگ در ایام نوروز به بهره برداری خواهد رسید، گفت: امیدواریم با بهره برداری از این هتل و به دنبال آن توسعه زیرساخت های اولیه گردشگری شاهد رونق بیش از پیش گردشگری دریایی استان بوشهر از طریق توسعه سفرهای دریایی به جزیره خارگ باشیم.

رئیس گروه گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، همچنین از افتتاح دو واحد اقامتگاه بوم گردی در جزیره خارگ طی دو ماه گذشته خبر داد و اظهار داشت: بنابراین در ایام نوروز مشکلی برای اقامت گردشگران ورودی به جزیره نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: سفر دریایی به جزیره خارگ در سال 98 برای نخستین بار به صورت پایلوت پی گیری می شود تا مشخص شود که مورد استقبال گردشگران قرار خواهد گرفت یا خیر.

حیدری تاکید کرد: تبلیغات لازم جهت ترغیب سفر گردشگران ورودی به استان بوشهر از طریق دفاتر خدمات مسافرتی استان صورت خواهد گرفت به گونه ای که در نظر داریم گردشگران را در قالب تورهای کوچک به این جزیره زیبا در خلیج فارس اعزام کنیم.

تسهیل سفر گردشگران نوروزی به جزیره خارگ

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار