۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

تشکیل کمیته ویژه توریسم جزیره هرمز

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از تشکیل کمیته ویژه توریسم جزیره هرمز به دلیل پیش بینی ورود سیل عظیم گردشگران نوروزی به این جزیره خبر داد و گفت: ارزان بودن نرخ سفر به این جزیره از مهمترین دلایل رشد گردشگری این جزیره محسوب می شود.
کد خبر: ۸۳۲۸۹

تشکیل کمیته ویژه توریسم جزیره هرمز

رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه جزیره هرمز طی چند سال اخیر به یکی از مهم ترین قطب های توریسم دریایی در خلیج فارس تبدیل شده است، عنوان کرد: طی نیمه دوم امسال شاهد افزایش چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی به این جزیره زیبا در خلیج فارس بودیم بنابراین انتظار می رود درایام نوروز سیل عظیم گردشگران به این جزیره وارد شوند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان تاکید کرد: با توجه به اهمیت ویژه جزیره هرمز در ایام نوروز، کمیته ویژه نوروزی جزیره هرمز تشکیل شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، خاطرنشان ساخت: برنامه ریزی های زیادی در راستای خدمات رسانی شایسته به مسافران ورودی به هرمزگان صورت گرفته است.

برومند اظهار داشت: استقرار تیم های پزشکی، ایجاد کمپ های گردشگری، ساخت چشمه های سرویس بهداشتی در نقاط مختلف جزیره و برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی از جمله این برنامه های محسوب می شود.

وی یکی از مهمترین دلایل رشد چشمگیر ورود گردشگران به جزیره هرمز را، ارزان بودن سفر به این جزیره عنوان کرد و اظهار داشت: وجود جاذبه های طبیعی منحصر به فرد، سواحل زیبا و آرام از دیگر دلایل ترغیب گردشگران برای سفر به این جزیره محسوب می شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، بیان داشت: گردشگران نوروزی می توانند از این امکانات در ایام نوروز بهره مند شوند.

وی به وجود خاک های رنگی این جزیره به عنوان جاذبه ای منحصر به فرد در دنیا اشاره کرد و اذعان داشت: هرساله فرش خاکی جزیره هرمز توسط هنرمندان ساخته می شود که این امر نیز در جذب گردشگران ورودی به جزیره بسیار تاثیر گذار است.

برومند با تاکید به اینکه باید بیش از پیش از قابلیت های جزیره هرمز برای جذب گردشگران بهره برد، تصریح کرد: همچنین امکان غواصی، ماهی گیری، شنا در ساحل و قایق سواری در آب های اطراف جزیره از دیگر امکانات تفریحی هرمز در ایام نوروز محسوب می شود.

به گفته وی، همچنین بخشی از ساحل جزیره هرمز جهت دوچرخه سواری گردشگران، سنگفرش شده که این امر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، بازدید از حیات وحش منطقه حفاظت شده جزیره هرمز برای تماشای آهو های جزیره را از دیگر جاذبه های جزیره هرمز دانست و اذعان داشت: در این راستا هماهنگی های لازم با محیط زیست نیز انجام شده است.

وی در ادامه گفته های خود به قلعه پرتغالی های جزیره هرمز با قدمت بیش از 600 سال به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این قلعه تاریخی در ایام نوروز پذیرای گردشگران نوروزی خواهد بود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، اذعان داشت: نصب دوربین های مداربسته در قسمت های مختلف قلعه جهت افزایش ایمنی مسافران ورودی به قلعه و استحکام بخشی قسمت هایی از قلعه که امکان فرو ریختن داشتند؛ از جمله اقداماتی است که جهت آماده سازی این قلعه برای بازدید گردشگران نوروزی صورت گرفته است.

برومند با اشاره به اینکه نورپردازی قلعه نیز برای بازدید شبانه گردشگران، در سال های گذشته انجام شده است، بیان داشت: آمارهای اخذ شده حاکی از آن است که تمام گردشگران ورودی به جزیره هرمز از این قلعه تاریخی دیدن می کنند.

وی همچنین به فروش صنایع دستی بومیان جزیره به عنوان جاذبه دیگر جزیره اشاره کرد و گفت: علاوه بر صنایع دستی، خاک های رنگی جزیره با چیدمان زیبا در ظروف شیشه ای به گردشگران فروخته می شود که این امر برای گردشگران از جذابیت بسیار خاصی برخوردار است.

تشکیل کمیته ویژه توریسم جزیره هرمز

ارسال نظرات
آخرین اخبار