۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

برگزاری تور توریستی جزیره لارک در ایام نوروز / خط کشتی مسافربری در مسیر قشم- لارک راه اندازی شد

از حدود یک ماه پیش خط کشتیرانی در مسیر قشم- لارک راه اندازی شده است و مسافران نوروزی ورودی به جزیره قشم می توانند با استفاده از شناورهای در نظر گرفته شده در تورهای توریستی جزیره لارک ثبت نام کرده و به این جزیره سفر کنند.
کد خبر: ۸۳۲۸۶

برگزاری تور توریستی جزیره لارک در ایام نوروز / خط کشتی مسافربری در مسیر قشم- لارک راه اندازی شد

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در کنار جاذبه های متعدد توریسم دریایی در استان هرمزگان، طی سال های اخیر جزیره لارک به تدریج وارد عرصه توریسم دریایی استان شده است.

رضا برومند به ایجاد زیرساخت های اولیه گردشگری در این جزیره اشاره کرد و بیان داشت: ساخت آلاچیق های ساحلی و ساماندهی امکانات لازم برای حضور گردشگران به لارک از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در این جزیره بوده است.

وی با اشاره به اینکه جزیره لارک در گذشته به عنوان منطقه نمونه گردشگری اعلام شده بود، عنوان کرد: زیرساخت های اولیه و اساسی گردشگری نظیر برق رسانی و آب رسانی به این جزیره انجام شده و این پروژه در حال تکمیل است.

وی به راه اندازی خط کشتیرانی در مسیر قشم- لارک از یک ماه پیش اشاره کرد و اظهار داشت: گردشگران ورودی به جزیره قشم این امکان را خواهند داشت تا با استفاده از شناور در نظرگرفته شده به جزیره لارک سفر کنند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان از برگزاری تورهای ویژه لارک در ایام نوروز خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در نوروز 98 شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر به این جزیره زیبای خلیج فارس باشیم.

وی در خصوص تعداد شناورهای فعال در مسیر قشم – لارک، بیان داشت: علاوه بر مسیر قشم – لارک، مسیر دریایی قشم- هرمز نیز فعال است که تعداد شناورهای فعال در این مسیر به میزان تقاضای گردشگران بستگی دارد.

مدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در ادامه گفته های خود، مدت زمان سفر دریایی بین جزایر قشم- لارک را حدود 15 دقیقه و مدت زمان سفر دریایی بین قشم- هرمز را حدود 45 دقیقه اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه معمولاً سفر به جزیره لارک در قالب سفرهای یک روزه صورت می گیرد، گفت: با این وجود گردشگران علاقه مند برای اقامت شبانه در این جزیره می توانند از خانه های بومیان این جزیره جهت اقامت بهره مند شوند.

برومند، خاطرنشان ساخت: همچنین امکان برپایی کمپ های گردشگری در نقاط مختلف جزیره توسط گردشگران جهت اقامت شبانه وجود دارد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، یادآور شد: همچنین گردشگران می توانند از غذای محلی که توسط بومیان جزیره تهیه می شود، استفاده کنند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، خاطرنشان ساخت: تبلیغات و اطلاع رسانی جهت جذب گردشگران به جزیره لارک از طریق دفاتر خدمات مسافرتی استان هرمزگان و نیز در اسکله های قشم، هرمز و شهید حقانی صورت می گیرد.

وی اذعان داشت: علاوه بر این در ایام نوروز در کلیه مبادی ورودی به شهر بندرعباس ایستگاه های اطلاع رسانی دایر خواهد شد که در این ایستگاه ها اطلاعات گردشگری جزایر قشم، هرمز، ابوموسی و لارک به گردشگران نوروزی معرفی خواهد شد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان اظهار امیدواری کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در قالب ستاد تسهیلات سفرهای دائمی استان هرمزگان بتوانیم در نوروز 98 خدمات قابل قبول و رضایت بخشی را به گردشگران نوروزی ارائه دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار