۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

فعالیت 7 کلوپ تفریحات دریایی قشم در ایام نوروز

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از فعالیت هفت کلوپ تفریحات دریایی قشم در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۸۳

فعالیت 7 کلوپ تفریحات دریایی قشم در ایام نوروز

طاهره شهرکی در گفتگو با خبرنگار مانا به ظرفیت های فوق العاده توریسم دریایی در جزیره قشم اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اهداف از سفر گردشگران نوروزی به جزیره قشم بهره مندی از تفریحات دریایی و ساحلی این جزیره زیبا است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، اذعان داشت: هم اکنون هفت کلوپ تفریحات دریایی و ساحلی در جزیره قشم فعال هستند که با ساماندهی انجام شده تمام آنها در ایام عید به گردشگران نوروزی ورودی به قشم خدمات رسانی می کنند.

به گفته وی، در طول ایام نوروز، نظارت بر عملکرد و نرخ این کلوپ های تفریحات دریایی و ساحلی توسط  کارشناسان منطقه آزاد قشم انجام می شود تا کوتاهی نسبت به خدمات رسانی مناسب به گردشگران صورت نگیرد.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، بیان داشت: در ایام نوروز در این کلوپ های تفریحات دریایی به گردشگران ورودی انواع خدمات تفریحات دریایی شامل گشت دریایی با شناورهای بزرگ، قایق سواری، جت اسکی، شاتل، پاراسلینگ، غواصی و ... ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت برخی کلوپ های ویژه غواصی، اظهار داشت: در این کلوپ های غواصی امکان غواصی برای بانوان نیز فراهم است.

وی خاطرنشان ساخت: خدماتی که در کلوپ های تفریحات دریایی و ساحلی جزیره ارائه می شود، همواره از جذابیت خاصی برای گردشگران ورودی به قشم برخوردار است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، همچنین سایت سافاری و سایت پروازی در جزایر ناز را از دیگر جاذبه های مهم تفریحی در جزیره قشم عنوان کرد.

شهرکی با اشاره به وجود 48 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی کشور و 203 محوطه و اثر باستانی در جزیره قشم، این جزیره را به لحاظ گردشگری تاریخی نیز بسیار با اهمیت عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی های جامعی برای بازدید گردشگران از آثار و محوطه های تاریخی در ایام نوروز صورت گرفته است.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه گفته های خود عنوان کرد: همچنین امکان بازدید گردشگران نوروزی از سایت موزه ژئوپارک قشم و جنگل های دریایی حرا به عنوان آثار خاص طبیعی جزیره فراهم است.

وی با بیان اینکه جزیره قشم به دلیل دارا بودن آثار طبیعی و تاریخی فوق العاده به جزیره عجایب هفتگانه مشهور شده است، اذعان داشت: دره چاکوه، غار نمکی، زیستگاه لاک پشت پوزه عقابی، دره ستارگان، سایر جذابیت های ژئوسایت های قشم، سواحل مرجانی بسیار زیبا، جزیره زیبای هنگام، جزایر ناز و سایر جزایر اطراف جزیره قشم از دیگر جاذبه های توریستی قشم محسوب می شوند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه به توسعه زیرساخت های گردشگری و ایجاد کمپ پارک ها در ساحل جزیره زیبای قشم اشاره کرد و گفت: به منظور خدمات رسانی مناسب تر به گردشگران نوروزی توسعه پارکینگ ها، سرویس های بهداشتی، تسطیح فضاهای ساحلی، ایجاد راه دسترسی آسفالته به سواحل، نورپردازی ،ساماندهی معابر و ایجاد زیرساخت های اولیه حضور گردشگران توسط معاونت های مختلف سازمان منطقه آزاد قشم انجام شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار