۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶

فعالیت 85 شناور لندینگ کرافت و مسافربری در مسیر پهل- لافت

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در ایام نوروز 45 فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت حمل 1700 دستگاه خودرو و 40 فروند شناور مسافربری با ظرفیت حمل 4000 نفر در روز به گردشگران ورودی به جزیره قشم از طریق اسکله پهل به لافت خدمات رسانی می کنند.
کد خبر: ۸۳۲۸۲

فعالیت 45 شناور لندیگ کرافت و 40 شناور مسافربری در مسیر پهل- لافت

طاهره شهرکی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در حوزه فعالیت سازمان منطقه آزاد قشم بستر مناسب برای حضور گردشگران نوروزی با دریافت خدمات رفاهی و تفریحی مناسب فراهم شده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، افزود: پیش بینی ما حضور 900 تا یک میلیون نفر گردشگر ورودی به قشم در ایام نوروز است.

وی با اشاره به اینکه گردشگران ورودی به جزیره قشم از دو مبادی هوایی و دریایی وارد جزیره می شوند، بیان داشت: آمارها همواره نشان داده است که پنج درصد مسافران ورودی به جزیره قشم از طریق هوایی و مابقی از طریق دریایی با خودروی شخصی از اسکله لافت و پهل وارد قشم می شوند.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از انجام روزانه چهار پرواز از مقاصد داخلی کشور به قشم و دو پرواز به مقصد عمان و امارات از طریق فرودگاه قشم خبر داد.

وی در ادامه گفته های خود همچنین اذعان داشت: 45 فروند شناور لندینگ کرافت در ایام نوروز در مسیر پهل به لافت برای گردشگرانی که قصد دارند با استفاده از خودروی شخصی خود وارد جزیره شوند، خدمات رسانی خواهند کرد.

شهرکی اذعان داشت: با فعالیت شناور های لندینگ کرافت امکان جابه جایی بیش از 1700 دستگاه خودرو در ایام نوروز فراهم خواهد بود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، تاکید کرد: با هماهنگی های مشترک از سوی سازمان منطقه آزاد قشم و اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در ایام نوروز به صورت شبانه روزی و 24 ساعته خدمات لازم به گردشگران در اسکله های پهل و لافت ارائه می شود.

وی ادامه داد: همچنین 40 فروند شناور مسافربری با ظرفیت 4000 نفر در ایام نوروز به گردشگرانی که قصد ورود به جزیره را بدون خودروی شخصی دارند، خدمات رسانی می کنند.

به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، این شناورها از ساعت .6.5 صبح تا 12 ظهر آمادگی ارائه سرویس به گردشگران را دارند.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین شناورهای تفریحی در مسیر جزیره قشم به جزایر اطراف از جمله لارک، هرمز و هنگام فعالیت دارند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه به وجود 77 مجموعه اقامتی با حدود 8000 تخت در جزیره قشم برای اسکان گردشگران نوروزی اشاره کرد.

وی همچنین وجود 12 اکوکمپ در مساحتی به وسعت 90 هکتار را از دیگر ظرفیت های اقامتی جزیره قشم در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در این اماکن امکان برپایی چادر برای اقامت شبانه توسط گردشگران ورودی به جزیره وجود خواهد داشت.

شهرکی همچنین به فعالیت اقامتگاه های بوم گردی در قشم اشاره کرد و بیان داشت: این اقامتگاه ها چنان مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته اند که هم اکنون به عنوان یکی از برندهای اصلی توریسم جزیره قشم شناخته می شوند.

وی اذعان داشت: بخش زیادی از گردشگران نوروزی ورودی به جزیره قشم می توانند در روستاهای توریستی جزیره واقع در سایت های مختلف ژئوپارک قشم در این اقامتگاه های بوم گردی اقامت کنند و از خدمات رسانی جامعه محلی متناسب با آداب و رسوم خاص منطقه خلیج فارس بهره مند شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار