۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱

پیش بینی ورود یک میلیون نفر گردشگر به چابهار در نوروز

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان مطقه آزاد چابهار از پیش بینی ورود بیش از یک میلیون گردشگر به شهرستان ساحلی چابهار در ایام نوروز 98 خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۷۴

پیش بینی ورود یک میلیون نفر گردشگر به چابهار در نوروز

محمد رضا نایب پور در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: پیش بینی می شود امسال شاهد افزایش چشمگیر گردشگران به چابهار باشیم چرا که ظرفیت اقامتی این منطقه در تعطیلات بهمن ماه تکمیل شده بود.

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان مطقه آزاد چابهار از پیش بینی ورود بیش از یک میلیون گردشگر به شهرستان ساحلی چابهار در ایام نوروز 98 خبر داد و گفت: بر اساس آمار اعلام  شده سال گذشته یک میلیون نفر وارد شهرستان چابهار شده بودند که به نظر آمار درستی نبود.

وی در ادامه به توسعه ظرفیت اقامتی در شهرستان چابهار طی سال های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در ایام  نوروز علاوه بر هتل ها، امکان استفاده از ظرفیت مکان های اقامتی ادارات دولتی، خوابگاه ها و مهمانسرا وجود دارد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار ، ادارات دولتی از جمله سازمان شیلات و کشتیرانی، مهمانسراهای خود را جهت استفاده گردشگران به بخش خصوصی برای بهره برداری و سرویس دهی به مسافران، واگذار کرده اند.

وی همچنین به تلاش جامعه محلی برای بهره برداری از مزایای ورود گردشگران به چابهار اشاره کرد و گفت: بسیاری از بومیان منطقه خانه های خود را در ایام نوروز به گردشگران اجاره می دهند که این امر تا حد زیادی کمبود مکان اقامتی در ایام شلوغ نوروز را جبران می کند.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی سازمان منطقه آزاد چابهار همچنین از راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در نقاط مختلف شهرستان ساحلی چابهار توسط بومیان منطقه خبر داد و گفت: این اقامتگاه ها بسیار مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ساخت هتل ها در چابهار حاکی از توجه جدی به توسعه گردشگری در این منطقه ساحلی از کشور است، اذعان داشت: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار توجه ویژه ای به صنعت توریسم در چابهار دارد که نتیجه آن توسعه زیرساخت های گردشگری در این منطقه است.

به گفته وی، هم اکنون چهار هتل پنج ستاره به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه گردشگری در چابهار توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در دست ساخت است.

ساخت بزرگترین هتل کشور در چابهار

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان منطقه آزاد چابهار یادآور شد: یکی از این هتل ها به نام " سدس" که در 40 طبقه در دست ساخت است به بزرگ ترین هتل کشور تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه طی سه سال به اتمام خواهد رسید، هزینه سرمایه گذاری آن را 400 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بهره برداری از این هتل بدون شک گردشگری منطقه در سواحل مکران را متحول می کند.

وی اظهار امیدواری کرد: گردشگران ورودی به منطقه آزاد چابهار در ایام نوروز از ارائه خدمات تفریحی، اقامتی، رفاهی و پذیرایی رضایت کامل داشته باشند.

گفتنی است، کوه های مینیاتوری یا مریخی، دریا بزرگ، تالاب صورتی، سواحل زیبای گواتر، جنگل های حرا، اسکله های ماهی گیری، درخت انجیر معابد، سواحل ماسه ای، مرجانی، صخره ای و شنی، غارهای بان مسیتی، غواصی و تفریحات و ورزش های دریایی از جمله جاذبه های چابهار است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار