۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸

فعالیت 60 فروند قایق تفریحی در چابهار طی نوروز 98

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان مطقه آزاد چابهار، گفت: در ایام نوروز 60 فروند قایق موتوری تفریحی و تعدادی قایق پدال دار به گردشگران ورودی به چابهار خدمات گشت دریایی ارائه می دهند.
کد خبر: ۸۳۲۷۳

 فعالیت 60 فروند قایق تفریحی در چابهار طی نوروز 98

محمد رضا نایب پور در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد چابهار جهت ارائه خدمات به گردشگران نوروزی گفت: با توجه به پیش بینی ورود تعداد زیادی گردشگر به چابهار برنامه ریزی های جامعی در بخش توریسم دریایی صورت گرفته است.

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان مطقه آزاد چابهار، بیان داشت: به منظور خدمات رسانی به گردشگران نوروزی، در ایام نوروز قایق های پدال دار در یک پهنه بندی مشخص ویژه تفریحات دریایی به گردشگران ورودی امکان قایق سواری در خلیج چابهار را فراهم می کنند.

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان مطقه آزاد چابهار در ادامه تاکید کرد: به همت اداره بندر و دریانوردی چابهار، جلسات منظمی هر ساله در خصوص تفریحات دریایی در خلیج چابهار ویژه ایام نوروز برگزار می شود.

به گفته نایب پور، به منظور توسعه هر چه بیشتر توریسم دریایی در آب های خلیج چابهار، با همکاری مشترک اداره بندر و دریانوردی چابهار و سازمان منطقه آزاد چابهار، کلاس های آموزشی رایگان ویژه قایق داران منطقه تشکیل شده است.

وی همچنین از ساماندهی قایق های تفریحی فعال در نوار ساحلی چابهار به منظور خدمات رسانی مناسب تر به گردشگران خبر داد.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه حدود 60 فروند قایق موتوری جهت انجام گشت های دریایی در آب های خلیج چابهار وجود دارد، اذعان داشت: این قایق ها ظرفیت حمل پنج نفر مسافر را دارند؛ بنابراین لازم است گردشگران نسبت به این آگاهی داشته و به منظور حفظ نکات ایمنی بیش از این تعداد سوار قایق ها نشوند.

نایب پور با تاکید بر ضرورت آگاهی گردشگران نوروزی از چگونگی سرویس دهی مناسب و ایمن قایق تفریحی، خاطرنشان ساخت: بیمه شناورهای تفریحی به گونه ای است که فقط پنج نفر را شامل می شود و اگر تعداد بیشتری سوار قایق شده باشند شامل مزایای بیمه نخواهند شد.

وی گفت: همچنین از مسافران خواهشمندیم نسبت به پوشیدن جلیقه نجات برای خود و کودکانشان در حین انجام گشت های دریایی در خلیج چابهار اقدام کنند چرا که این امر در افزایش سفر ایمن آنها بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی سازمان منطقه آزاد چابهار، ادامه داد: همچنین لازم است مسافران به این امر توجه کامل داشته باشند که از قایق های تفریحی پلاک دار و دارای مجوز از سوی اداره بنادر ودریانوردی جهت انجام گشت های دریایی استفاده کنند.

نایب پور خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نکات برای گردشگرانی که قصد انجام گشت های دریایی در آب های خلیج چابهار را دارند، این است که می توانند در مواقع اظطراری و خطر با شماره گیری عدد 1550 متعلق به مرکز فوریت های دریایی اداره بنادر و دریانوردی چابهار نسبت به درخواست امداد و نجات در طول شبانه روز از طریق تلفن همراه خود اقدام کنند تا بلافاصله شاهد حضور نیروهای امداد و نجات دریایی باشند.

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه قایق های تفریحی علاوه بر منطقه آزاد چابهار در پارک ساحلی تیس و لیپار در شهرستان های ساحلی استان سیستان و بلوچستان از جمله رمین، بریس، گواتر، درک و کنارک نیز ارائه می شود، تصریح کرد: بنابراین گردشگران باید موارد ایمنی مذکور در حین گشت دریایی در سایر شهرستان های ساحلی استان همچون چابهار را رعایت کنند.

نایب پور در ادامه با اشاره به اینکه نوروز یکی از بهترین زمان ها برای سفر به چابهار است، خاطرنشان ساخت: با امکانات فعلی موجود در چابهار می توان از تمام گردشگران ورودی پذیرایی مناسب را به عمل آورد.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: وجود مراکز اقامتی، پذایرایی، رستوران، پارک های ساحلی و کلوپ های گردشگری و تفریحی در چابهار باعث شده تا این منطقه ساحلی به یکی از مراکز مستعد جذب گردشگران دریایی و ساحلی تبدیل شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار