۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

راه اندازی 2 پلاژ شنا در چابهار طی نوروز 98

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان منطقه آزاد چابهار از راه اندازی دو پلاژ موقت ویژه بانوان و آقایان در ایام نوروز به عنوان یکی ازمهمترین برنامه های سازمان منطقه آزاد چابهار به منظور خدمات رسانی به گردشگرانی که علاقه مند به شنا کردن در خلیج چابهار هستند،خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۷۲

راه اندازی 2 پلاژ شنا در چابهار طی نوروز 98

محمد رضا نایب پور در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با همت سازمان منطقه آزاد چابهار و هیئت نجات غریق و غواصی این سازمان، برنامه های بسیار خوبی برای گردشگران وروی به شهرستان چابهار در ایام نوروز 98 در نظر گرفته شده است.

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: راه اندازی دو پلاژ موقت ویژه بانوان و آقایان در ایام  نوروز یکی از مهمترین برنامه های سازمان منطقه آزاد چابهار به منظور خدمات رسانی به گردشگرانی که علاقه مند به شنا کردن در خلیج چابهار هستند،خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: این پلاژها با همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد چابهار و شهرداری چابهار در ساحل این شهرستان واقع در نزدیکی کشتی سازی صدرا، ایجاد شده که برای نوروز آماده  خدمات رسانی به گردشگران خواهد بود.

به گفته وی، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است در این پلاژها با همکاری هیئت نجات غریق و غواصی چابهار، ناجیان غریق نیز جهت افزایش ایمنی شناگران نوروزی استقرار یابند تا بهترین خدمات ایمنی نیز در اختیار آنها قرار گیرد.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: ایجاد پلاژ شنا در چابهار علاوه بر اشتغال زایی برای برخی بومیان منطقه، توانایی سرویس دهی ایمن و لذت بخش به مسافران نوروزی را جهت شنا در خلیج چابهار فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه گفته های خود به توسعه زیرساخت های گردشگری در چابهار برای جذب هر چه بیشتر گردشگران اشاره کرد و گفت: به زودی فرودگاه مسافربری در شهرستان کنارک ایجاد خواهد شد که این امر نقش مهمی در افزایش ورود گردشگران به  چابهار خواهد داشت.

نایب پور همچنین با اشاره به اینکه اکثر گردشگران ورودی به شهرستان ساحلی چابهار از طریق سفر هوایی وارد این منطقه ساحلی می شوند، اذعان داشت: روزانه  بین سه  تا چهار پرواز در تنها فرودگاه فعلی چابهار انجام می شود.

به گفته وی نرخ بلیت هواپیما از مقصد تهران به چابهار بین 400 تا 500 هزار تومان است که در ایام تعطیلات بهمن ماه این رقم به یک میلیون تومان هم رسیده بود و انتظار می رود نرخ بلیت در ایام نوروز نیز افزایش یابد اما امیدواریم این امر باعث کاهش سفرها به چابهار نشود.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار یادآور شد: فاصله بسیار دور چابهار با پایتخت باعث شده تا آنچنان که شایسته است شاهد ورود گردشگران از پایتخت به چابهار نباشیم که امیدواریم با توسعه خطوط هوایی و متعادل شدن نرخ ها شاهد افزایش بیشتر سفرهای هوایی از تهران به چابهار باشیم.

به گفته وی، مدت زمان سفر به چابهار از تهران به  وسیله  اتوبوس 24 ساعت به طول خواهد انجامید که زمان بسیار زیادی برای سفر محسوب می شود.

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان منطقه آزاد چابهار، همچنین به امکان سفر از طریق قطار به زاهدان و سپس به چابهار اشاره کرد و گفت: این نوع سفر 38 ساعت به طول خواهد انجامید و گردشگران اندکی از این طریق به چابهار سفر می کنند.

به گفته وی، سفرهای زمینی به چابهار بیشتر از استان ها و شهرهای همجوار صورت می گیرد به طوری که بخش عمده گردشگران ورودی به چابهار در ایام نوروز را گردشگران همین شهرها تشکیل می دهند.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار، بیان داشت: پتانسیل های گردشگری و تجاری در چابهار به حدی است که می تواند توجه گردشگران کشورهایی چون هندوستان، افغانستان و پاکستان را به راحتی به خود جلب کند.

وی با اشاره به اینکه در فصل زمستان، حداکثر دمای چابهار 25 درجه سانتی گراد است که گرم ترین نقطه کشور محسوب می شود و همچنین دمای آب 22 درجه سانتی گراد است که این امکان فراهم می آورد به راحتی بتوان در خلیج چابهار به غواصی پرداخت، یادآور شد: شرایط آب و هوایی در ایام نوروز نیز متعادل و لذت بخش خواهد بود.                                                                          

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار