۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

فعالیت 4 کشتی و 150 قایق تفریحی در بابلسر

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بابلسر از فعالیت سه فروند شناور تفریحی 40 نفره ،یک فروند شناور تفریحی 100 نفره و 150 فروند قایق تفریحی در آب های ساحلی شهرستان بابلسر در ایام نوروز 98 خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۶۸

فعالیت 4 کشتی و 150 قایق تفریحی در بابلسر

غلامرضا چشمه نور در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به پیش بینی ورود تعداد زیادی گردشگر نوروزی به شهرستان ساحلی بابلسر به عنوان یکی از مهمترین قطب های توریستی استان مازندران، برنامه های جامعی برای استقبال از آنها تدوین شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بابلسر، ادامه داد: ساماندهی سواحل بابلسر از مهم ترین اقدامات در نظر گرفته شده محسوب می شود.

به گفته وی، شرایط مناسب برای استفاده گردشگران نوروزی از انواع تفریحات دریایی شامل قایق سواری، پاراسل، شاتل و جت اسکی از پارکینگ های ساحلی صفر تا 9 در بابلسر فراهم خواهد بود.

وی بیان داشت: همچنین از اول تا آخرین روز نوروز 98 ، برنامه های فرهنگی ویژه با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی در سواحل شهرستان بابلسر اجرا خواهد شد.

چشمه نور عنوان کرد: علاوه بر قایق های تفریحی فعال در آب های ساحلی بابلسر، کشتی دلیجان در قالب اتوبوس دریایی با ظرفیت 40 نفر گردشگر به مسافران نوروزی خدمات گشت دریایی ارائه خواهد داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بابلسر عنوان کرد: این شناور از مبدا رودخانه بابلسر حرکت می کند و تا 10 کیلومتری داخل دریا، گشت دریایی را برای گردشگران انجام می دهد که برای گردشگران، سفر دریایی بسیار لذت بخشی خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول در گردشگری شهرستان بابلسر، این کشتی از ایمنی کامل برای سفر دریایی برخوردار است و دارای مجوزهای لازم از اداره بنادر و دریانوردی و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است.

وی همچنین از فعالیت تفریحی کشتی ماه رویان جنوب با ظرفیت 100 نفر در آبهای بابلسر خبر داد و گفت: این شناور مجوز های لازم را از اداره بنادر و دریانوردی کسب کرده است اما به زودی قرار است مجوزهای لازم از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران را نیز دریافت کند.

چشمه نور، خاطرنشان ساخت: این شناور 100 نفر در نیمه دوم امسال راه اندازی شده است که پیش بینی می شود بسیار مورد استقبال گردشگران نوروزی قرار گیرد.

وی در ادامه از فعالیت دو کشتی تفریحی 40 نفره دیگر زیر نظر سپاه پاسداران در آبهای شهرستان بابلسر خبر داد و گفت: به این ترتیب شهرستان بابلسر از ظرفیت بالایی در زمینه شناورهای تفریحی و انجام گشت های دریایی برخوردار است.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در ادامه از فعالیت 150 فروند قایق تفریحی دارای مجوزهای لازم در آب های ساحلی بابلسر خبر داد و گفت: این قایق ها مجاز به انجام گشت های دریایی حداکثر تا یک کیلومتری آب های ساحلی هستند.

به گفته وی، نظارت کامل بر عملکرد و نرخ قایق های تفریحی توسط اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بابلسر صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: بر اساس ضوابط تعیین شده در راستای حفاظت از ایمنی مسافرانی که قصد استفاده از این شناورها را دارند، پوشیدن جلیقه نجات ضمن گشت های دریایی الزامی است به طوری که با قایق داران متخلف برخوردهای قانونی به عمل خواهد آمد.

چشمه نور در ادامه گفته های خود از ساماندهی امکان اقامتی ساحلی در قالب ویلا و هتل آپارتمان برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: اماکن اقامتی ساحلی شهرستان بابلسر با مجموع 30 هزار تخت آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بابلسر همچنین از فعالیت پنج هتل در شهرستان بابلسر برای خدمات رسانی به گردشگران خبر داد.

به گفته وی، شهرستان ساحلی بابلسر علاوه بر جاذبه ساحل و دریا از جاذبه های گردشگری دیگری نظیر امامزاده ها، باغ وحش، بازار روز، بازار ماهی فروش ها، بازارچه دائمی صنایع دستی، پارک اسکله سنگی، پیست چهارچرخ و کارتینگ، شهربازی، زیپ لاین ،بولینگ و مجتمع های تجاری در جاده بابلسر- فریدون کنار برخوردار است.

وی همچنین مجتمع اقامتی و پذیرایی میزبان و مجموعه رستوران قصر ماهی را از مهمترین مجتمع های خدمات گردشگری بابلسر عنوان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار