۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

پیش بینی ورود بیش از 300 هزار گردشگر به کیش در نوروز

طی نوروز گذشته، 245 هزار نفر وارد جزیره کیش شده بودند که پیش بینی می شود با توجه به کاهش سفرهای خارجی، این رقم به بالای 300 هزار نفر در نوروز 98 افزایش یابد.
کد خبر: ۸۳۲۶۳

پیش بینی ورود بیش از 300 هزار گردشگر به کیش در نوروز

رئیس جامعه هتل داران کیش و فعال بخش خصوصی در امر توریسم این جزیره در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص وضعیت گردشگری کیش بیان داشت: ورود گردشگران به جزیره کیش به دلیل کاهش سفرهای خارجی از ابتدای نیمه دوم سال با مساعد شدن شرایط آب و هوایی بسیار افزایش یافته است.

مسیح الله صفا افزود: ظرفیت اقامت هتل های کیش در تعطیلات بهمن ماه صد درصد تکمیل شده بود اما در اسفند ماه کمی شاهد حضور گردشگران به دلیل انجام کارهای آخر سال هستیم که انتظار می رود در اواخر سال شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر نوروزی به جزیره کیش باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: در راستای ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی به جزیره کیش طی برگزاری جلسات مکرر با مالکان هتل های جزیره، خواستار عدم افزایش قیمت هتل ها شده ایم و از آنها خواسته ایم گردشگران ورودی به کیش را به چشم یک بار مصرف نگاه نکنند و با ارائه خدمات و نرخ مناسب شرایط حضور دوباره آنها را فراهم کنند.

این فعال بخش خصوصی در امر توریسم جزیره کیش، یادآور شد: اکثر گردشگران خارجی ورودی به جزیره کیش از کشورهای عمان و لبنان هستند و کمتر شاهد ورود گردشگران اروپایی به جزیره هستیم.

صفا اذعان داشت: از بیستم اسفند ماه به بعد صد در صد ظرفیت اماکن اقامتی هتل ها تکمیل خواهد شد و برای اسکان مسافران ناچار به استفاده از خانه های مسکونی استیجاری نیز هستیم.

رئیس جامعه هتلداران کیش با اشاره به اینکه گردشگران ورودی به جزیره می توانند از ظرفیت 50 هتل و هتل آپارتمان با قابلیت در مجموع پنج هزار اتاق و 15 هزار تخت در ایام نوروز بهره مند شوند.

وی همچنین به خدمات رسانی توریستی هتل دریایی ترنج در ایام نوروز به عنوان تنها هتل دریایی کشور در جزیره کیش اشاره کرد و گفت: این هتل خدمات بسیار ویژه توریسم دریایی را به گردشگرانی که در آنجا اقامت می کنند، ارائه می دهد و به تنهایی به یک جاذبه لوکس توریسم دریایی در جزیره تبدیل شده است.

 وی در ادامه به فعالیت کلوپ های تفریحات دریایی در جزیره اشاره کرد و اظهار داشت: در این کلوپ های دریایی انواع خدمات تفریحات دریایی به گردشگران ارائه می شود.

به گفته وی، طی نوروز گذشته 245 هزار نفر وارد جزیره کیش شده بودند که امسال پیش بینی می شود با توجه به کاهش سفرهای خارجی، این رقم به بالای 300 هزار نفر در نوروز 98 افزایش یابد.

رئیس جامعه هتل داران کیش، از تلاش های بی وقفه سازمان منطقه آزاد کیش برای ارائه خدمات مناسب در تمام زمینه های توریستی به گردشگران درایام نوروز خبر داد.

وی با اشاره به اینکه سفر به جزیره کیش از دو طریق هوایی و دریایی صورت می گیرد، بیان داشت: با توجه به اینکه بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی، 10 روز نخست نوروز خلیج فارس متلاطم خواهد بود، لذا انتظار می رود اکثر گردشگران ورودی به جزیره کیش از طریق هوایی به جزیره وارد شوند.

وی تصریح کرد: همچنین کمپ های گردشگری برای اسکان ضروری گردشگرانی که قصد سفر دریایی از طریق بندر آفتاب و  چارک به جزیره کیش را دارند در ایام نوروز انجام شده تا در صورت عدم سفر دریایی به دلیل توفانی بودن دریا، گردشگران بتوانند تا زمان انجام سفر در این کمپ ها اقامت داشته باشند.

این فعال بخش خصوصی در جزیره کیش اظهار داشت: همچنین در صورت توفانی بودن دریا، گردشگرانی که قصد سفر به جزیره کیش با خودروی شخصی از طریق لندینگ کرافت ها را دارند، می توانند خودرو خود را در پارکینگ های تعبیه شده در بنادر آفتاب و چارک گذاشته و خودشان با استفاده از شناورهای مسافربری بزرگ که امکان تردد در شرایط توفانی را دارند به کیش برسانند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار