۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

اجرای برنامه های نوروزی در سواحل بندر ترکمن و گمیشان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از اجرای برنامه های نوروزی ویژه در سواحل بندر ترکمن و گمیشان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۶۱

اجرای برنامه های نوروزی در سواحل بندر ترکمن و گمیشان

ابراهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به منظور خدمات رسانی گسترده به گردشگران ورودی به استان گلستان، ستاد تسهیلات سفرهای استان از چند ماه گذشته در قالب چندین کمیته مختلف تشکیل جلسات مکرر داده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، یادآور شد: انتظار می رود در نوروز 98 شاهد پراکندگی گردشگران ورودی به سراسر استان گلستان باشیم.

وی با اشاره به وجود جاذبه های متنوع گردشگری در استان گلستان بیان داشت: علاوه بر سواحل زیبا و بکر، جزیره آشوراده و تالاب میانکاله، روستاهای گردشگری، آبشارهای بسیار زیبا و جاذبه های تاریخی بر جذابیت استان گلستان به عنوان مقصد گردشگری مسافران افزوده است.

این مقام مسئول در استان گلستان، پارک ملی گلستان را به عنوان یکی ازمهمترین مناطق حفاظت شده کشور از جاذبه های مهم گردشگری استان عنوان کرد و گفت: می توان از این ظرفیت مهم ملی در جذب بیشتر گردشگران در قالب تورهای اکوتوریستی بیش از پیش بهره برد.

وی همچنین وجود تنوع اقوام در گلستان را یکی از مهمترین جاذبه های این استان دانست و گفت: همچنین وجود برج گنبد قابوس به عنوان اثر تاریخی ثبت شده در یونسکو از دیگر جاذبه های مهم استان گلستان محسوب می شود.

کریمی با تاکید بر اینکه برنامه های گردشگری نوروز 98 بر پایه شور و نشاط اجتماعی تدوین شده است، لذا در نقاط مختلف استان برنامه های شاد و ویژه نوروز برگزار می شود که نوار ساحلی استان نیز یکی از مهمترین این نقاط محسوب می شود.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان برنامه های نوروز ویژه در سواحل بندر ترکمن و گمیشان در نوروز 98 برگزار خواهد شد که پیش بینی می شود، بسیار مورد استقبال گردشگران ورودی قرار گیرد.

وی همچنین از برپایی بازارچه  صنایع دستی، ساماندهی امکانات گردشگری و زیبا سازی در سواحل استان گلستان جهت استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.

این مقام مسئول در استان گلستان، یادآور شد: همچنین امکان استفاده گردشگران از تفریحات دریایی در ایام نوروز در سواحل بندر ترکمن، بندر گز، گمیشان و نوکنده فراهم شده است.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین امکان سفر گردشگران از طریق قایق های تفریحی به جزیره آشوراده در ایام نوروز فراهم است اما نبود امکانات مناسب برای گردشگران در جزیره آشوراده باعث شده تا آنچنان که شایسته این جزیره است، شاهد ورود گردشگر به آن نباشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بر ضرورت راه اندازی گردشگری در جزیره آشوراده تاکید کرد و بیان داشت: این امر یک پروژه ملی است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحقق آن باشیم.

وی در ادامه گفته های خود با تاکید بر اینکه گردشگری دریایی در استان گلستان مورد استقبال مسافران ورودی است، اظهار کرد: در راستای افزایش رضایت مندی مسافران قصد داریم امکانات گردشگری در سواحل استان را افزایش دهیم.

این مقام مسئول در استان گلستان به حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات گردشگری دریایی اشاره کرد و گفت: هم اکنون چند پروژه مرتبط با گردشگری دریایی در سواحل استان در دست انجام است.

این مقام مسئول در استان گلستان با اشاره به اینکه در نوروز سال گذشته 11 میلیون نفر از جاذبه های استان گلستان بازدید کردند، اذعان داشت: بر اساس آمار اخذ شده یک میلیون و 600 هزار نفر نیز در اماکن اقامتی استان گلستان اقامت شبانه داشته اند.

وی خاطرنشان ساخت: پیش بینی می شود امسال شاهد افزایش چشمگیر رشد گردشگری استان گلستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در ایام نوروز باشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در ادامه خاطرنشان ساخت: هم اکنون شاهد این هستیم که استان گلستان به ویژه شهرستان های ساحلی آن به یک مقصد اصلی گردشگری تبدیل شده اند.

به گفته وی، در میان شهرستان های ساحلی استان گلستان بندر ترکمن و بندر گز از امکانات گردشگری بیشتری در سواحل برخوردار هستند و در نتیجه جمعیت گردشگران ورودی به استان گلستان در این مناطق بیشتر متمرکز است.

این مقام مسئول در استان گلستان با اشاره به وجود مناطق گردشگری ساحلی گمیشان و نوکنده در گلستان گفت: به زودی زیرساخت های گردشگری در این مناطق ایجاد خواهد شد تا این مناطق نیز در کنار بندر ترکمن و بندر گز بتوانند در توسعه گردشگری گلستان نقش موثری ایفا کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار