۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

آمادگی سواحل مازندران جهت استقبال از گردشگران نوروزی/ حضور ناجیان غریق در سواحل مازندران طی نوروز 98

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از انجام برنامه ریزی های جامع در راستای اجرای برنامه های فرهنگی در سواحل و کلوپ های گردشگری دریایی این استان برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران در ایام نوروز 98 و نیز استقرار ناجیان غریق در سواحل طی نوروز برای نخستین بار خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۶۰

آمادگی سواحل مازندران جهت استقبال از گردشگران نوروزی/ حضور ناجیان غریق در سواحل مازندران طی نوروز 98

عیسی طوسی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اینکه در ایام نوروز بخش زیادی از گردشگران کشور وارد نوار ساحلی مازندران می شوند، لذا برنامه های گسترده تری در راستای ساماندهی سواحل و ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی صورت گرفته است.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، خاطر نشان ساخت: بر اساس آمار اخذ شده در پایان تعطیلات نوروزی در سال های گذشته، استان مازندران به لحاظ میزان ورود گردشگران همواره رتبه یک تا سه را به خود اختصاص داده است.

وی بیان داشت: همین امر بر ضرورت ارائه تسهیلات و خدمات رفاهی، تفریحی و اقامتی به گردشگران ورودی به استان مازندران جهت گذراندن نوروزی مفرح و خاطره انگیز بیش از پیش می افزاید.

وی از برگزاری جلسات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی مازندران و تاکید بر ارائه خدمات مناسب با مدیریت کمیته های مختلف عضو این ستاد خبر داد.

این مقام مسئول در استانداری مازندران در ادامه عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در نوروز امسال برای نخستین بار، ناجیان غریق در نقاط مختلف سواحل استان مازندران جهت خدمات رسانی به مسافران استقرار خواهند یافت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ایام نوروز به دلیل سردی آب امکان شنا در دریای خزر وجود ندارد، اذعان داشت: اما متاسفانه همواره شاهد ورود تعدادی از افراد ناآگاه برای شنا در دریا هستیم که این امر بسیار پرمخاطره خواهد بود.

طوسی با اشاره به اینکه ناجیان غریق همواره باعث افزایش ایمنی مسافران خواهند بود، اظهار داشت: هدف از استقرار ناجیان غریق در نقاط مختلف ساحلی استان، تذکر دادن به گردشگرانی است که قصد ورود احتمالی به دریا را دارند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از وجود 376 نقطه حادثه خیز در طول نوار ساحلی استان مازندران خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم گردشگران به طور جدی از ورود به دریای خزر در ایام نوروز جهت شنا خودداری کنند.

وی در ادامه گفته های خود یادآور شد: همچنین در راستای بهره بردای بیشتر از ظرفیت سواحل، برنامه ریزی های جامعی در راستای اجرای برنامه های فرهنگی در سواحل و کلوپ های گردشگری دریایی این استان برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران در ایام نوروز 98 شده است.

این مقام مسئول در استانداری مازندران با تاکید بر نقش مهم سواحل در رونق گردشگری استان مازندران تصریح کرد: بر این اساس در سواحل شهرستان های ساری، نوشهر و رامسر برنامه های شاد فرهنگی جهت افزایش نشاط گردشگران نوروزی اجرا خواهد شد.

وی به حضور گروه های موسیقی در سواحل و نیز برگزاری جشنوارهای آئینی و بومی در سواحل استان مازندران همزمان با نوروز 98 خبر داد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار