۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

راه اندازی طرح های ساماندهی دریای مازندران از خرداد

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از برگزاری جلسات ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران جهت انجام برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در راستای راه اندازی طرح های ساماندهی دریا در سال 98 خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۵۹

راه اندازی طرح های ساماندهی دریای مازندران از خرداد

عیسی طوسی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: جهت انجام برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در راستای راه اندازی طرح های ساماندهی دریا در سال 98، جلسات ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران به طور مرتب برگزار می شود.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، خاطرنشان ساخت: در این جلسات فرمانداران شهرستان های ساحلی نیز حضور مستمر دارند.

به گفته وی، در جلسات ستاد ساماندهی سواحل استان، نقاط ضعف طرح های ساماندهی دریا در تابستان 97 مورد بررسی قرار گرفته است تا بتوانیم با مدیریت و برنامه ریزی بهتر از سوی استانداری و نیز سرمایه گذاران بخش خصوصی، نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

وی در ادامه افزود: همچنین علاوه بر برگزاری جلسات ستاد ساماندهی سواحل، بازدید میدانی نیز جهت آشنا شدن بیشتر با مشکلات طرح های ساماندهی استان صورت گرفته است.

تعطیلی برخی از طرح های دریای مازندران به دلیل آلودگی و وجود ساختمان های بلند مرتبه

طوسی در خصوص تعطیلی برخی طرح های ساماندهی آلوده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، بیان داشت: از آنجا که این طرح ها در مصب رودخانه ها قرار گرفته اند، لذا دارای آلودگی بوده که این امر باعث شد تعدادی از طرح های ساماندهی دریای استان تعطیل شوند.

به گفته دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران این طرح های ساماندهی دریا باید به مکانی پاک جهت سرویس دهی به گردشگران در تابستان 98 منتقل شوند.

وی همچنین از تغییر جانمایی برخی طرح های سالم سازی دریا به دلیل قرارگیری در کنار ساختمان های بلند مرتبه که امکان دید را میسر می کند، خبر داد و گفت: این طرح های ساماندهی نیز باید تعطیل و به مکان دیگری منتقل شوند.

وی در ادامه گفته های خود عنوان کرد: تابستان سال گذشته تعداد 95 طرح ساماندهی ویژه بانوان و آقایان در نقاط مختلف استان مازندران به گردشگران ورودی خدمات رسانی کردند.

این مقام مسئول در استانداری مازندران با بیان اینکه با توجه به تعطیلی برخی از طرح های ساماندهی دریا، به نظر می رسد شاهد کاهش تعداد طرح های ساماندهی دریا در تابستان 98 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن باشیم.

طوسی تاکید کرد: هدف اصلی ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، افزایش خدمات کیفی در طرح های ساماندهی دریا در راستای جلب رضایت هر چه بیشتر گردشگران نوروزی است.

وی از وجود 376 نقطه حادثه خیز در طول نوار ساحلی استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: اکثر این نقاط در غرب نوار ساحلی استان قرار دارند و امیدواریم گردشگران با مراجعه به طرح های ساماندهی از ورود به  مناطق ممنوعه شنا خودداری کرده تا لحظات خوشی را از سفر به استان مازندران به ارمغان آورند.

این مقام مسئول در استانداری مازندران به تداوم کاهش غرق شدگی ها در آب های استان مازندران طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: این امر به دلیل توجه ویژه وزارت کشور به طرح های شنا در سواحل شمالی کشور و افزایش تجهیزات امداد و نجات و ناجیان غریق بوده است.

طوسی، اذعان داشت: طی سال های گذشته بیشترین میزان غرق شدگان در آب های استان مازندران در شهرستان های محمود آباد، بابلسر، نور، نوشهر و رامسر که حجم بیشتری گردشگر به این مناطق سفر می کند، رخ داده است.

وی همچنین به انجام تلاش ها و برنامه ریزی ها در جهت کاهش غریق در تابستان 98 اشاره و عنوان کرد: در این راستا تجهیزات امداد و نجات در نوار ساحلی مازندران با استفاده از اعتبارات تخصیص یافته دولتی افزایش خواهد یافت.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از اوایل خرداد 98 شاهد آغاز به کار تدریجی طرح های ساماندهی دریا در سواحل استان مازندارن جهت سرویس دهی مناسب به گردشگران ورودی به سواحل استان خواهیم بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار