۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

فعالیت 400 فروند قایق تفریحی در مسیر قشم- هنگام

در ایام نوروز 98، حدود 400 فروند قایق تفریحی استاندارد و مجوز دار در مسیر قشم – هنگام به گردشگران خدمات گشت دریایی ارائه می کنند.
کد خبر: ۸۳۲۵۶

فعالیت 400 فروند قایق تفریحی در مسیر قشم- هنگام

فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی در جزیره هنگام در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در طول سال حدود 250 فروند قایق تفریحی در مسیر قشم – هنگام به گردشگران خدمات گشت دریایی ارائه می دهند اما در ایام تعطیلات به ویژه نوروز، تعداد قایق های تفریحی فعال در مسیر مذکور افزایش می یابد.

افشین عباس نژاد هنگامی گفت: در مجموع گردشگری دریایی جزیره هنگام در اسکله های کندالو و شیب دراز، 400 فروند قایق تفریحی در مسیر قشم – هنگام در ایام  نوروز به  گردشگران ورودی خدمات گشت دریایی ارائه خواهند داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این قایق ها از استانداردهای لازم برخوردار و دارای مجوز رسمی از اداره بنادر و دریانوردی هستند، تصریح کرد: هر فروند قایق تفریحی فعال در جزیره هنگام، ظرفیت جابه جایی 12 مسافر را دارند.

به گفته وی، همچون سال های گذشته نظارت کامل بر عملکرد قایق های تفریحی از سوی مسئولان ذی ربط در سازمان منطقه آزاد قشم صورت می گیرد تا بهترین خدمات به گردشگران ارائه و رضایت آنها از سفر به جزیره هنگام جلب شود.

مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام در ادامه گفته های خود تاکید کرد: قایق داران موظف هستند قبل از حرکت تمام گردشگران را به جلیقه نجات تجهیز کنند، ضمن اینکه گردشگران نیز در حین انجام گشت های دریایی بیمه هستند.

عباس نژاد هنگامی ادامه داد: یکی از اتفاقات جدید در راستای رضایتمندی گردشگران فروش مجزای بلیت رفت و برگشت به جزیره هنگام بوده است تا گردشگران بتوانند تا هر زمانی که می خواهند در هنگام اقامت کنند و از جاذبه های دیدنی آن بهره مند شود.

وی خاطرنشان ساخت: گردشگران ورودی به جزیره هنگام می توانند از رستوران محلی، صنایع دستی و سایر خدمات گردشگری که توسط بومیان محلی ارائه می شود، بهره مند شوند.

فعالیت 400 فروند قایق تفریحی در مسیر قشم- هنگام

این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی به برگزاری تورهنگام گردی در ایام نوروز اشاره کرد و بیان داشت: در این تور گردشگران می توانند از طبیعت زیبا و منحصر به فرد جزیره و نیز گونه های جانورای ویژه هنگام از جمله آهو و سوسمارهای خاردم بازدید کنند.

وی در ادامه اذعان داشت: در حال حاضر این امکان برای گردشگران ورودی به جزیره وجود دارد که بتوانند حین انجام گشت های دریایی در اطراف جزیره با قایق های تفریحی ، آهوهایی که برای آب خوردن به ساحل می آیند را تماشا کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در طول روز دسته های بزرگ دلفین ها در آب های ساحلی جزیره هنگام دیده می شوند، خاطرنشان کرد: بازدید از دلفین ها با استفاده از قایق های تفریحی بسیار جذاب است و بدون شک دلفین ها مهمترین جاذبه جزیره هنگام محسوب می شوند.

به گفته وی، شنا و غواصی در سواحل پیرامون جزیره و تماشای لاک پشت های دریایی، سواحل زیبای صخره‌ای و شنی از جمله جاذبه های دریایی اطراف هنگام و طبیعت منحصر به فرد، آهوان و تنها پارک کروکودیل کشور از جاذبه‌های داخل جزیره هنگام محسوب می‌شوند.

عباس نژاد هنگامی با اشاره به تلاش جدی جامعه محلی هنگام برای کسب درآمد از طریق ورود گردشگران به جزیره، یادآور شد: گردشگرانی که به جزیره هنگام سفر می کنند می توانند از انواع خدمات اقامتی و پذیرایی که توسط جامعه محلی به گردشگران ارائه می شود، بهره مند شود.

این فعال بخش خصوصی در توریسم خلیج فارس، اذعان داشت: سکونت جامعه محلی هنگام در این جزیره و خالی بودن این جزیره از سایر قومیت ها باعث شده تا این جزیره به لحاظ فرهنگ و مردم شناسی از ارزش بسیار زیادی در منطقه خلیج فارس برخوردار باشد.

به گفته عباس نژاد هنگامی هم اکنون گردشگرانی که به جزیره هنگام سفر می کنند می توانند در اقامتگاه های بوم گردی استان، اقامت شبانه داشته باشند، ضمن اینکه در این اقامتگاه ها گردشگران مورد پذیرایی نیز قرار می گیرند.

وی همچنین از نقاط دیدنی جزیره هنگام را تأسیسات بندری انگلیسی‌ها در ساحل این جزیره دانست و اظهار داشت: علاوه بر این تماشای دسته‌های دلفین اطراف جزیره یکی دیگر از دیدنی‌های این جزیره به شمار می‌رود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار