۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

ناوگان صیادی فلزی به سیستم ردیاب شناور مجهز شد

سی و یکمین نشست کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر با عنوان کارویژه مرز شورای امنیت کشور برگزار شد.
کد خبر: ۸۳۲۴۴
به گزارش مانا، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در سی و یکمین نشست کارگروه بندری کارویژه مرز شورای امنیت کشور با موضوع محوری «خروج خاک از کشور»، گفت: سه موضوع " تشکیل کارگروه ویژه در خصوص برنامه اقدام ملی حفاظت از محیط زیست دریا و سواحل کشور توسط سازمان حفاظت محیط زیست" ، " مجوزهای صادر شده برای ۹۱ فروند شناور صید ماهیان فانوس دریایی " و  " درخواست عضویت شورای عالی صنایع دریایی کشور" در دستور کار قرار گرفت.
محمدرضا الهیار پیش از بحث و تبادل نظر اعضای این کارگروه در خصوص دستور کارها ، از رونق کسب و کار و اشتغال زایی ناشی از نصب اسکله های شناور در ۱۰ نقطه از سواحل استان هرمزگان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: برای پنج نقطه دیگر از این استان نیز طرح هایی در حوزه مسافری در دست انجام داریم که عمدتا در بخش پسکرانه ای خواهد بود.
الهیار همچنین از پیش بینی نصب اسکله های شناور در رود کارون در استان خوزستان و برنامه های توسعه گردشگری سازمان بنادر و دریانوردی در بندر ترکمن استان گلستان و بندر چمخاله استان گیلان خبر داد.
بنابر اعلام  معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر، مصوب شد کمیته حفاظت دریایی با محوریت سازمان محیط زیست و با عضویت سایر دستگاه های ذیربط تشکیل شود.
مطابق مصوبه این کارگروه ، مقرر شد در خصوص مجوز صید ماهیان فانوس دریایی ، کمیته ویژه ای با حضور همه دستگاه های ذیربط تشکیل شود . همچنین در این خصوص مقرر شد « تجهیز ناوگان صیادی فلزی به سیستم ردیاب شناور (َAIS) » پس از پیشنهاد معاونت دریایی و تصویب در هیئت عامل سازمان بنادر ، به این کارگروه ابلاغ شود.
برپایه این گزارش، مقرر شد با هماهنگی ستاد کل و با هدایت وزارت امورخارجه ، پخش برنامه نوروزی در جزیره ابوموسی توسط صدا و سیما تدارک دیده شود. افزون بر این تاکید شد با توجه به اهمیت استراتژیک جزیره ابوموسی برای کشور، همه ارگان ها و دستگاه های ذیربط برای توسعه این جزیره اهتمام بیش از پیش داشته باشند
همچنین در این نشست با عضویت شورای عالی صنایع دریایی در کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر مخالفت شد و مقرر شد حسب مورد چنانچه موضوع مرتبطی با این شورا در کارگروه مطرح شد، از نماینده این شورا برای حضور در جلسه دعوت به عمل آید.
به گفته الهیار ، در خصوص " خروج خاک از کشور " مقرر شد سازمان حفاظت از محیط زیست ، گزارش و مستندات خود درباره خروج خاک از کشور را به دادستان و شورای حقوق بیت المال استان هرمزگان ارائه کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار