۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱

فعالیت 58 فروند شناور تفریحی در نوروز 98 / خروج 15 فروند شناور از چرخه فعالیت

نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در ستاد تسهیلات خدمات سفر با اشاره به ثبت 73 فروند شناور مسافربری در آب های کشور اذعان داشت: در راستای افزایش ایمنی سفر و استاندارد سازی در نهایت 58 فروند شناور مسافربری در ایام نوروز به مسافران خدمات رسانی خواهند کرد و 15 فروند از چرخه فعالیت خارج شدند.
کد خبر: ۸۳۲۴۳

فعالیت 58 فروند شناور تفریحی در نوروز 98 / خروج 15 فروند شناور از چرخه فعالیت

به گزارش خبرنگار مانا، ابراهیم حسن پور، نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در ستاد تسهیلات خدمات سفر صبح امروز در جلسه این ستاد که به ریاست رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شده بود، گفت: امیدواریم تلاش های انجام شده در کمیته حمل و نقل دریایی منجر به سفر ایمنی برای گردشگران در ایام نوروز شود.

وی با اشاره به ثبت 73 فروند شناور مسافربری در آب های کشور اذعان داشت: در راستای افزایش ایمنی سفر و استاندارد سازی در نهایت 58 فروند شناور مسافربری در ایام نوروز به مسافران خدمات رسانی خواهند کرد و 15 فروند از چرخه فعالیت خارج شدند.

به گفته وی، مجموع شناورهای فعال در نوروز 98، هفت هزار صندلی خواهند داشت و که تمام آنها ملزم به استفاده از جلیقه نجات برای مسافران هستند.

وی همچنین به فعالیت 76 فروند لندیگرافت در آب های جنوبی کشور در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: این شناورها ظرفیت حمل 3100 خودرو و 11 هزار نفر مسافر را خواهند داشت.

نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در ستاد تسهیلات خدمات سفر همچنین به فعالیت بیش از 6 هزار فروند قایق تفریحی در آب های شمالی و جنوبی کشور در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: این شناورها از استانداردهای لازم جهت انجام گشت های دریایی برخوردارند.

وی همچنین از ساماندهی اسکله های شناور در 6 نقطه استان هرمزگان، 6 نقطه رودخانه کارون، 9 نقطه در بوشهر و یک نقطه در جزیره مینو خبر داد.

وی با بیان اینکه تمام مسیرهای دریایی مشخص شده اند، اذعان داشت: تمامی شناورها موظف به رعایت ضوابط هستند و محدودیت تردد آنها متناسب با شرایط جوی از بیست و پنجم اسفند ماه تا پانزدهم فرودین ماه به آنها اعلام خواهد شد.

حسن پور همچنین به فعالیت شناورهای بازرسی خبر داد و گفت: در این راستا 19 فروند شناور ناجی، هشت فروند هلی کوپتر، یک فروند هواپیما و یک فروند هاورگرافت، خدمات امداد و نجات را انجام می دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار