۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

افزایش 23 درصدی صادرات کالا از منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از افزایش 23 درصدی صادرات کالا از منطقه آزاد اروند در سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۲۴۰

افزایش 23 درصدی صادرات کالا از منطقه آزاد اروند

اسماعیل زمانی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در 11 ماه منتهی به پایان بهمن ماه سال جاری، 1.2 میلیارد دلار انواع کالای غیرنفتی از مرز زمینی شلمچه ، بندرگاه و مرز دریایی  بندر خرمشهر و بندر آبادان به خارج صادر شده است.

به گفته وی عمده صادرات کالا از منطقه آزاد اروند ،میوه و تره بار،محصولات شیمیایی،صیفی جات، محصولات فولادی، مصالح ساختمانی، آبزیان پرورشی و دریایی و مواد غذایی بوده که به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، هندوستان، چین، کره جنوبی و برخی کشورهای اروپایی بوده است.

زمانی میزان صادرات مجدد از منطقه آزاد اروند را 36 میلیون دلار بیان کرد و گفت: این میزان صادرات در سال گذشته 18 میلیون دلار بوده که امسال رشد 100 درصدی را نشان می دهد.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه روند صادرات کالا از منطقه آزاد اروند از سال آینده با بهبود وضعیت تجارت مرزی با عراق افزایش خواهد یافت ابراز امیدواری کرد با حذف ویزا برای اتباع عراقی شاهد ورود چشمگیر گردشگران عراقی به شهرهای آبادان و خرمشهر باشیم.

سال گذشته با حذف ویزا برای گردشگران عراقی ،بیش از 500 هزار گردشگر عراقی در مدت 10 ماه به منطقه آزاد اروند سفر کرده اند که  پیامدهای اقتصادی زیادی برای شهرهای بندری خرمشهر و آبادان به ارمغان آورد.

محدوده منطقه آزاد اروند حدود 34 هزار هکتار است. بخش مهمی از سواحل جذاب اروندرود و جزیره زیبای مینو در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده اند.  

در سفر دکتر روحانی به عراق دو کشور برای صدور رایگان ویزا برای گردشگران ایران و عراق به توافق رسیدند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار