۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

توقیف 10 شناور صیادی به اتهام قاچاق سوخت در خلیج فارس

فرمانده دریابانی خوزستان از شناساسی و توقیف 10 فروند شناور ایرانی به اتهام فعالیت در قاچاق سوخت در آب های شمالی خلیج فارس خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۲۳۹

توقیف 10 شناور صیادی به اتهام قاچاق سوخت در خلیج فارس

سردار عبدالله نظرپور در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این شناورهای متخلف نقش مهمی در قاچاق سوخت به خارج از کشور داشته اند.  

وی گفت: بیش از 100هزار لیتر سوخت (گازوئیل) قاچاق که در حال خروج از کشور بود از این شناورهای صیادی متخلف کشف و ضبط شده است.

فرمانده دریابانی خوزستان با اشاره به اینکه قاچاق سوخت در خلیج فارس در ماه های اخیر رشد قابل توجهی داشته است بر برخورد قاطع و بدون مماشات با قاچاق سوخت در آب های شمالی خلیج فارس تاکید کرد.

سردار نظرپور با اشاره به اینکه نوسانات ارزی و اختلاف قیمت فرآورده های نفتی در داخل کشور با بازارهای بین المللی ، انگیزه ای برای دلالان و سودجویان برای قاچاق سوخت به وجود آورده است خاطرنشان کرد: برخی قاچاقچیان سوخت به بهانه صیادی و فعالیت تجاری، سوخت یارانه ای دریافت کرده و پس از چند روز بدون هیچ گونه فعالیت صیادی و دریانوردی اقدام به قاچاق آن می کنند.

گفته می شود هر لیتر گازوئیل در کشورهای منطقه تا 45 هزار ریال به فروش می رسد در حالی قیمت داخلی آن 2500 ریال است.

در سال جاری بیش از دو میلیون لیتر سوخت قاچاق در آب های ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس توسط ماموران دریابانی خوزستان کشف و ضبط شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار