۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

بهره برداری از پروژه شهر آبی در خرمشهر

بهره برداری از نخستین پروژه شهر آبی در خرمشهر با هدف تامین درازمدت و پایدار آب این شهر بندری با استفاده از فناوری روز دنیا با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۲۳۸

به گزارش خبرنگار مانا ، در مراسم بهره برداری از پروژه شهر آبی خرمشهر اعلام شد: این پروژه شامل سامانه پرتابل شیرین سازی و سرامیکی با قابلیت تصفیه و شیرین سازی 50 هزار لیتر آب در روز، سامانه‌های فیلتراسیون با ظرفیت‌های متفاوت، سامانه ثابت شیرین سازی با قابلیت تصفیه و شیرین سازی 100 هزار لیتر آب در روز و سامانه حذف عنصری کلکتورهای خورشیدی است.

ظرفیت تصفیه آنتی باکتریال 30 هزار لیتر در روز، شیرین سازی 30 هزار لیتر آب در روز، قابلیت استفاده از طریق دو منبع برق مستقیم و موتور برق، استفاده در مکان‌های مختلف و قابلیت پیاده سازی دستگاه بر روی وسایل نقلیه از جمله قابلیت‌های این سامانه سیار آبی است.

این فناوری از فناوری‌های برتر دنیا است که به همت مهندسان ، متخصصان و جهادگران شرکت‌های دانش بنیان دانشگاهی کشور با مدیریت دانشگاه جامع امام حسین (ع) طراحی و ساخته شده است.

با راه اندازی این پروژه بخش مهمی از مشکلات آب آشامیدی در شهر بندری خرمشهر برطرف خواهد شد.

در تابستان امسال آب مورد نیاز مردم شهرهای بندری خرمشهر و آبادان با شور شدن آب کارون و اروند با بحران جدی مواجه شد.  

فرمانده کل سپاه در مراسم افتتاح نخستین پروژه شهر آبی خرمشهر ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از این پروژه دغدغه های مردم خرمشهر در تامین پایدار آب شرب برطرف شود.

هم اکنون آب مورد نیاز این شهر بندری از طرح آبرسانی غدیر از رودخانه کرخه در شمال خوزستان تامین می شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار