۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

ساختمان جدید اتحادیه مالکان کشتی به بهره برداری رسید

ساختمان جدید اتحادیه مالکان کشتی ایران با حضور اعضاء و هیئت مدیره این اتحادیه مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۸۳۲۳۵

ساختمان جدید اتحادیه مالکان کشتی به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار مانا، صبح امروز(دوشنبه) طی مراسمی که منظور بهره برداری از ساختمان جدید اتحادیه مالکان کشتی ایران  برگزار شد، دکتر محمد سعیدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که ریاست هیئت مدیره اتحادیه مالکان کشتی ایران را نیز بر عهده دارد با تاکید بر اینکه خرید، نوسازی و بهره برداری از ساختمان جدید حاصل نگاه بلند و راهبردی هیئت مدیره و اعضای اتحادیه مالکان کشتی است، تصریح کرد: این اقدام مبارک در آینده و  به زودی ثمرات خود را در بخش دریایی کشور مشهود خواهد کرد.

در ادامه، کاپیتان نصرالله سردشتی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران و نایب رئیس هیئت مدیره اتحادیه مالکان کشتی ایران با بیان اینکه اتحادیه مالکان کشتی ایران یکی از مراجع و برندهای حوزه کشتیرانی کشور است، گفت: این اتحادیه با در اختیار گرفتن مکانی کاملا مستقل بر استقلال رویه خود تاکید دوباره کرد.

وی با مثبت ارزیابی کردن بهره برداری از ساختمان چند منظوره اتحادیه مالکان کشتی ایران، افزود: با این اقدام اتحادیه مالکان کشتی در انجام وظایف خود شرایط بهتری خواهد داشت.

نایب رئیس اتحادیه مالکان کشتی ایران در زمینه اقدامات این اتحادیه طی سال 97 نیز اظهار کرد: اتحادیه در این سال تلاش کرد که هر چه بیشتر جایگاه واقعی و موثر خود را در بخش دریایی کشور تحکیم بخشد.

کاپیتان سردشتی با تاکید بر اینکه تثبیت جایگاه اتحادیه مالکان کشتی ایران اتفاقات خوبی را در بخش دریایی رقم خواهد زد، تصریح کرد: این اتحادیه در سال آینده به دنبال ایجاد همکاری و همگرایی هر چه بیشتر برای عبور از مشکلات احتمالی است که اجرای قانون سوخت کم سولفور موسوم به قانون 2020 می تواند برای مالکان کشتی در ایران ایجاد کند، است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از دیگر مسائلی که اتحادیه مالکان کشتی طی سال 98 در جهت حل آن اقدام خواهد کرد را مسئله تعرفه های بندری بیان کرد و گفت: با افزایش هزینه های بندری، هزینه مالکان کشتی به ویژه مالکان خُرد افزایش یافته است که اتحادیه در جهت حمایت از آنها اقداماتی را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد کرد.

علی شریفی دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران نیز با بیان اینکه با بهره برداری از ساختمان تازه این اتحادیه فضای گسترده تری را برای انجام فعالیت ها در اختیار گرفته است، خاطر نشان کرد: طبیعتا از این طریق فعالیت های اتحادیه مالکان کشتی توسعه پیدا می کند.

وی یکی از مشکلاتی را که ساختمان جدید آن را مرتفع می کند کمبود فضا برای برگزاری کلاس های آموزشی اعلام کرد و بیان داشت: اکنون این توانایی را داریم که پرسنل دریایی به ویژه دریانوردان و مالکان شناورهای کوچک را در زمینه موضوعاتی مانند حقوق دریایی، بیمه و ... آموزش بدهیم.

به گفته شریفی در محل تازه اتحادیه مالکان کشتی ظرفیت خوبی برای استقرار شورای حل اختلاف دریایی نیز ایجاد شده است تا کارشناسان مربوطه بتوانند در شرایط بهتری نسبت به فعالیت خود اقدام کنند.

دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران در رابطه با مهم ترین اقدامات این اتحادیه طی سال 97 نیز گفت: با توجه به فشار تحریم ها و مشکلاتی که در بخش دریایی کشور ایجاد شد توانستیم مصوبات خوبی را در جهت بهبود وضعیت مالکان در شورای عالی امنیت ملی به انجام برسانیم.

وی با اذعان بر اینکه این مصوبات در برابر مشکلات فعلی مالکان کشتی ها گام بزرگی نیست، تصریح کرد: با این حال تلاش ما این است که شرایط را برای مالکان قابل تحمل تر کنیم.

شریفی اصلاح جدول استاندارد stcw برای شناورهای کوچک را از دیگر اقدامات خوب اتحادیه مالکان در سال 97 ارزیابی کرد و افزود: با کمک سازمان بنادر و دریانوردی و با اصلاح جداول مربوطه در جهت کاهش هزینه های مالکان تحت شرایط فعلی تعداد پرسنل هر شناور کاهش یافت.

وی در پایان مهم ترین اولویت اتحادیه مالکان کشتی در سال 98 را توسعه آموزش اعلام و خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم آگاهی دریانوردان و مالکان کشتی را از آخرین تغییرات قوانین و دیگر مسائل صنعت کشتیرانی افزایش دهیم.

ساختمان جدید اتحادیه مالکان کشتی به بهره برداری رسید

ارسال نظرات
آخرین اخبار