۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
ناظر گمرکات استان بوشهر:

26 ميليون تن كالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد

ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: در 11 ماه امسال بیش از 26 ميليون تن كالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد.
کد خبر: ۸۳۲۳۱

26 ميليون و 310 هزار تن كالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، منصور بازیار از افزایش درآمد حاصل از صادرات خبر داد  و اظهار داشت: در 11 ماه امسال  حدود 26 ميليون و 310 هزار تن كالا به ارزش بالغ بر 15 ميليارد و 478 ميليون دلار از گمركات استان صادر شده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 23 درصد کاهش و از نظر ارزشی 16 درصد افزایش یافته است.
وی به میزان صادرات بدون احتساب میعانات گازی استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در11 ماه امسال افزون بر 18 ميليون و 446 هزار تن كالا به ارزش بالغ بر 10 میلیارد و 163 میلیون دلار از گمركات استان صادر شده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن یک درصد و از نظر ارزش 45 درصد افزایش یافته است.
بازیار اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، جکت و متعلقات آن، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر، گوگرد، لوازم حفاری، میگوی پرورشی، سنگ گچ ، گچ بنایی و گوجه فرنگی بوده است.
وی گفت : کالاها به کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، مناطق ویژه، هند، ژاپن، اندونزی، کویت، تایلند و تایوان صادر شده است.

مدیر کل گمرک بوشهر با اشاره به واردات کالا خاطر نشان کرد: در بخش واردات در مدت یاد شده حدود 510 هزار تن کالا به ارزش حدود یک میلیارد و 534 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 52  و از نظر ارزشی 30 درصد کاهش را نشان می دهد.
وی عمده کشورهای مبدا وارداتی گمرکات استان بوشهر را کشورهای چین، روسیه، فیلیپین، امارات متحده عربی، نیوزیلند، هند، ایتالیا، اکوادور، کره جنوبی و بلژیک عنوان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار