۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه:

اعزام کاروان راهیان نور دریایی به جزیره خارگ آغاز شد

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: نخستین گروه کاروان راهیان نور دریایی همزمان با روز ملی راهیان نور عازم جزیره خارگ شد.
کد خبر: ۸۳۲۲۹

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سردار رمضان زیراهی صبح امروز در مراسم اعزام کاروان نور دریایی به خارگ با بیان اینکه اردوهای راهیان نور پس از جنگ تحمیلی با حضور رزمندگان برگزار شد اظهار داشت: این اردوها در راستای تجدید پیمان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با شهدای عملیات‌های این دوران به صورت خودجوش برگزار شد.

وی با بیان اینکه به تعداد روزهای جنگ، جزیره خارگ توسط دشمن بعثی عراق بمباران شد تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و جنگ در دریا، از سال 88 راهیان نور دریایی راه‌اندازی شد و اعزام اردوهای راهیان نور به خارگ آغاز شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران هدف از اردوهای راهیان نور دریایی را انعکاس اتفاقات جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: اعزام این کاروان‌ها هر سال افزایش می‌یابد و اردوهای راهیان نور دریایی از 20 اسفند با اعزام یک کاروان از بوشهر به جزیره خارگ آغاز شده است.

سردار زیراهی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور دریایی خارگ تا 12 فروردین سال 1398 ادامه دارد افزود: سال قبل5200 زائر به جزیره‌ خارگ در قالب اردوی راهیان نور دریایی اعزام شدند که امسال برنامه‌ریزی‌ها برای اعزام 6000 نفر است.

وی با اشاره به اینکه کاروان راهیان نور دریایی از اسکله شهید محلاتی بوشهر اعزام می‌شوند خاطرنشان کرد: در سفر سه روزه‌ کاروان نور دریایی خارگ علاوه بر بازدید از تاسیسات نفتی خارگ، نمایشگاه دستاورردهای انقلاب و بیمارستان زیرزمینی خارگ، از نیروگاه اتمی بوشهر و در دلوار از خانه‌ و موزه‌ رئیسعلی دلواری بازدید می‌کنند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: در نخستین روز اعزام کاروان راهیان نور دریایی 207 نفر از بوشهر عازم جزیره خارگ شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار