۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
معاون دریایی سازمان بنادر خبر داد:

آماده‌سازی ۱۰ هزار صندلی مسافری دریایی برای نوروز

آماده‌سازی ۱۰ هزار صندلی مسافری دریایی برای نوروز
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از آماده‌سازی ۱۰ هزار صندلی در قالب ۱۰۰ فروند شناور مسافری برای نوروز ۹۸ خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم برای ایام نوروز مسیرهای گردشگری دریایی به کویت و عمان نیز فعال شود.
کد خبر: ۸۳۲۲۲
به گزارش مانا، هادی حق شناس با اشاره به آماده‌سازی شناورهای مسافری برای ایام نوروز، اظهار داشت: طرح سفرهای دریایی نوروزی از ۲۲ اسفندماه ۹۷ آغاز می‌شود و تا ۱۶ فروردین ۹۸ ادامه دارد.
وی با تأکید بر اینکه به دلیل ارتقاء امکاناتی که‌ در بنادر جنوبی کشور فراهم شده سفرهای دریایی برای مردم جذاب شده است، گفت: ضمن آنکه در ایام نوروز سفرهای دریایی مورد استقبال خاص و ویژه مسافران نوروزی است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در همین تعطیلات اخیر ۲۲ بهمن‌ماه، حدود ۸۳۰ هزار گردشگر در مدل حمل و نقل دریایی با شناورها جابه‌جا شدند.
وی مسیر دریایی جزیره هرمز را مورد استقبال بسیاری از مردم دانست و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم نوروز ۹۸ پرترافیک‌ترین سفرهای دریایی را داشته باشیم.
وی با اشاره به تشکیل ‌کمیته دائمی سفرهای دریایی از گذشته، گفت: ‌‌فعالیت‌های سازمان بنادر در این حوزه در مواردی نظیر ‌تأمین ایمنی آبراه، تأمین ایمنی شناور و تأمین ایمنی بندر‌،‌ دنبال می‌شود.
حق‌شناس درباره قیمت بلیت شناورها در ایام نوروز نیز بیان داشت: نرخ‌گذاری بلیت‌ شناورها در حیطه اختیارات سازمان بنادر و دریانوردی نیست اما مذاکراتی با تعاونی‌ها صورت گرفته‌ و فقط ‌در کلاس‌بندی شناورها تفاوت قیمت وجود دارد.
 وی تاکید کرد: نرخ بلیت قطعاً نرخ‌هایی خواهد بود که گردشگران دریایی به راحتی بتوانند از شناورها استفاده کنند، کما اینکه بسیاری از بومی‌های قشم و بندرعباس و دیگر مسیرهایی دریایی هم در طول سال از شناورهای مسافری برای جابه‌جایی‌های خود استفاده می‌کنند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امکان تهیه بلیت به صورت الکترونیکی در بنادر فراهم شده است، ‌اضافه کرد: همین امر موجب شده است، ‌صف‌‌ بلیت شناورها کاهش یابد.
وی ‌به برگزاری جلسه‌‌های مستمر هماهنگی خدمات‌دهی سفرهای نوروزی دریایی در سازمان بنادر و دریانوردی و استان‌های جنوبی کشور اشاره کرد و تصریح کرد:‌ بخش عمده حمل و نقل دریایی مسافری و خطوط دریایی، در بنادر جنوبی کشور است.‌
 حق‌شناس ارتقای ایمنی عبور و مرور شناورها در دریا را از اصول مهم عنوان کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان حاکمیت دریایی کشور، نظارت بر ایمنی تردد شناورها را بر عهده دارد، ما مسئول‌ حفظ جان افراد در دریا و ایمنی تردد شناور‌ها‌ طبق مقررات ملی و بین‌المللی ‌هستیم.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: مسافران نوروزی دقت کنند ‌برای انجام سفر دریایی از مسیرها، بنادر و شناورهای مجاز استفاده کنند و از تردد با شناورهای روباز و غیراستاندارد ‌خودداری کنند.
وی افزود: به تعاونی‌های مسافری دریایی تأکید شده است حتماً ‌ایمنی سفر را رعایت کنند، اگر شرایط جوی نامطلوب بود، از انجام سفر خودداری کنند و حتما در شناورها جلیقه نجات و تجهیزات ایمنی کامل موجود باشد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: ‌با مسئولان‌ استانی هماهنگ شده است تا ‌مردم از مبادی مجاز مورد نظر سازمان بنادر و دریانوردی تردد کنند، مسافران نوروزی هم دقت کنند در شناورها از جلیقه نجات استفاده کنند.
حق‌شناس با تأکید بر اینکه خدمات‌دهی به مسافران نوروزی به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود، گفت: ‌در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی، همه امکانات ‌بنادر در بخش مسافری تقریباً آماده شده است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از انجام بازدیدهای میدانی از‌ بنادر مسافری و بررسی اشکالات احتمالی برای سفرهای نوروزی خبر داد‌.
وی با بیان اینکه در ایام نوروز ۱۰۰ فروند شناور برای جابه‌جایی مسافران نوروزی آماده شده است خاطر نشان کرد: برای ایام نوروز حدود ۱۰هزار صندلی شناور در نظر گرفته شده است؛ در این ایام‌ شناور‌ به اندازه کافی برای جابه‌جایی مسافران نوروزی موجود است.
حق‌شناس همچنین از اختصاص شناورهای جایگزین برای ایام نوروز خبر داد، تا در صورت بروز مشکل فنی برای شناوری، از شناورهای جایگزین استفاده شود.
وی با اشاره به افزایش اسکله‌ها در بنادر پهل و لافت، از بازرسی شناورها قبل از سفرهای نوروزی و آماد‌ه‌سازی شناورهای حامل خودرو برای حمل خودرو مسافر به بنادر و جزایر ‌خبر داد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه نرخ سوخت شناورهای مسافری نظیر شناورهای باری در مسیرهایی داخلی، یارانه‌ای است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم برای ایام نوروز مسیرهای گردشگری دریایی به کویت و عمان هم داشته باشیم.
حق‌شناس در پایان بیان کرد: بیشترین مسیرهای دریایی مورد تقاضا، در استان هرمزگان و مسیرهایی نظیر ‌هرمز، بندرعباس ـ قشم، بندر لنگه - کیش، بندر چارک ـ کیش و هنگام است، همچنین مسیر‌هایی نظیر قشم ـ جزیره هنگام، قشم ـ جزیره هرمز و بندرعباس ـ جزیره هرمز وجود دارد و از بنادر‌ لنگه، بندر چارک و بندر آفتاب شناور به کیش تردد می‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار