۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
با توجه به اجلاس ایمنی دریای خزر مطرح شد:

عزم ۵ کشور برای دستیابی به اهداف ایمنی دریای خزر

عزم ۵ کشور برای دستیابی به اهداف ایمنی دریای خزر
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با حضور نمایندگان کشورهای ساحلی دریای خزر کار فنی روی انتخاب استانداردهای ایمنی خزر آغاز شد.
کد خبر: ۸۳۲۱۷
به گزارش مانا، نادر پسنده در ارتباط با نتیجه اجلاس ایمنی دریای خزر که به مدت دو روز و با حضور نمایندگان پنج کشور ایران، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان در عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه نقشه راه و مسیر اجلاس ایمنی دریای خزر مشخص شده است، بنابراین هدف پنج کشور دستیابی به اهداف مشخص شده در این اجلاس است.
وی  با بیان اینکه در این اجلاس مانند همیشه نقش محوری آن برعهده جمهوری اسلامی ایران بود افزود: در این نشست، پروتکل موافقت بر مشارکت و تعامل در ایمنی خزر نهایی و بعد از توافق بر پروتکل اصلی، کار فنی روی انتخاب استانداردهای ایمنی خزر آغاز شد.
پسنده تصریح کرد: به پیشنهاد هیئت ایرانی و به منظور جمع بندی نظرات مقرر شد در مرحله اول هشت کنوانسیون IMO که هر پنج کشور به آن ملحق هستند به لحاظ کاربری در خزر توسط کشورها بررسی شود.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه هیئت ایرانی مسئولیت بررسی مهمترین و سنگین ترین کنوانسیون (SOLAS) را برعهده گرفت، خاطر نشان کرد: مسئولیت بررسی کنواسیون MARPOL بر عهده کشور آذربایجان قرار گرفت و کنوانسیون های STCW و COLREG را کشور ترکمنستان متقبل شد.
وی ادامه داد: کنوانسیون های Tonage masurment و Load Line بر عهده روسیه و کنوانسیون SUA بر عهده قزاقستان قرار گرفت همچنین مقرر شد هر کشور جلسات لازم جهت هماهنگی بررسی کنوانسیون های مورد نظر را در کشور خود برگزار کند.
پسنده با تاکید بر اینکه هیئت ایرانی وعده داد بررسی SOLAS را در تابستان ۹۸ ضمن برگزاری جلسه مشترک کشورها به نتیجه برساند، خاطرنشان کرد: گروه بررسی SOLAS در امور دریایی با مشارکت موسسات تشکیل شده و شروع به کار کرده است.
وی در پایان گفت: بررسی کلی از فضای جلسه حاکی از تعامل سازنده و عزم هر پنج کشور در دستیابی به اهداف جلسه بود و مهم تر آنکه هم اکنون نقشه راه و مسیر جلسات به طور شفاف مشخص شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار