۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در جزیره ابوموسی

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گدشگری استان هرمزگان از ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در جزیره ابوموسی با هدف ایجاد تسهیلات برای اسکان گردشگران نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۱۶

ایجاد اقامتگاه های بوم گردی درجزیره ابوموسی

رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به امکان سفر گردشگران نوروزی به جزیره ابوموسی اظهار داشت: در صورت استقبال مسافران از سفردریایی به جزیره ابوموسی، به زودی برنامه های گسترده تری در راستای توسعه گردشگری این جزیره و ورود بیشتر گردشگران به آن انجام خواهد شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گدشگری استان هرمزگان بر ضرورت ایجاد امکانات گردشگری در این جزیره تاکید کرد و گفت: باید سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به ایجاد تاسیسات و امکانات گردشگری در ابوموسی تشویق شوند تا شاهد رونق گردشگری در این جزیره زیبا باشیم.

این مقام مسئول در استان هرمزگان در ادامه خاطرنشان ساخت: همچنین در بحث خرید شناورهای تفریحی و مسافری در مسیر ابوموسی- لنگه و برگزاری تورهای گردشگری منظم، برنامه ریزی های دقیقی صورت خواهد گرفت.

برومند با اشاره به اینکه در سال های گذشته، توریسم این جزیره مورد بی توجهی واقع شده به گونه ای که امکانات اقامتی و پذیرایی به حد کافی در این جزیره ایجاد نشده است، گفت: با توجه به افزایش علاقه مندی گردشگران برای سفر به این جزیره، بومیان ساکن ابوموسی اقدام به ایجاد اقامتگاه های بوم گردی برای ارائه خدمات اقامتی و پذیرایی به گردشگران کرده اند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان بیان داشت: بومیان منطقه نیز خانه های خود را در صورت نیاز در اختیار گردشگران ورودی به جزیره خواهند گذاشت، ضمن اینکه امکان استفاده از ظرفیت مدارس برای اسکان گردشگران نوروزی وجود دارد.

وی در ادامه گفته های خود همچنین از امکان ایجاد کمپ های گردشگری در نقاط مختلف جزیره ابوموسی خبر داد و گفت: علاوه بر این گردشگران ورودی به جزیره ابوموسی می توانند در تنها مهمانسرای این جزیره اقامت داشته باشند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با ساخت و تکمیل هتل های در دست ساخت، در آینده ای نه چندان دور شاهد اقامت گردشگران ورودی به جزیره ابوموسی در هتل های مناسب باشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، تصریح کرد: انتظار می رود با شروع تورهای دریایی به جزیره ابوموسی، شاهد رونق هر چه بیشتر تورهای گردشگری دریایی به جزیره ابوموسی باشیم.

برومند تاکید کرد: در حال حاضر دو رستوران در جزیره ابوموسی فعالیت می کنند که با هماهنگی های انجام شده با آنها، قرار است در روزهای برگزاری تور گردشگری به ابوموسی در ایام  نوروز آماده سرویس دهی به مسافران باشند.

وی همچنین از ساخت کمپینگ اقامتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساحل جزیره ابوموسی خبر داد و عنوان کرد: این کمپینگ های اقامتی با استفاده از سازه های سبک ساخته می شوند و فرمانداری جزیره ابوموسی نظارت کامل را بر روند چگونگی ساخت این کمپینگ های اقامتی انجام می دهد.

برومند ساخت کمپینگ های اقامتی را نخستین گام در راستای توسعه گردشگری جزیره ابوموسی دانست و اظهار امیدواری کرد: با ورود بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی، در آینده نزدیک شاهد افزایش ایجاد امکانات گردشگری در این جزیره باشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اذعان داشت: از آنجا که بر اساس مصوبه هیئت دولت جزیره ابوموسی باید به منطقه نمونه گردشگری کشور تبدیل شود، بنابراین تلاش ها در راستای تحقق این امر ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات در راستای تبدیل این جزیره به منطقه نمونه گردشگری ایجاد زیرساخت های اولیه است، بیان کرد: پس از ایجاد زیرساخت های اولیه می توان فراخوان اعلام سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات گردشگری در این جزیره را اعلام کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار