۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

امکان سفر دریایی و هوایی گردشگران نوروزی به جزیره ابوموسی

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از انجام برنامه ریزی های لازم جهت سفرهای نوروزی به جزیره ابوموسی به دو طریق سفرهای هوایی و دریایی خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۱۴

امکان سفر دریایی و هوایی گردشگران نوروزی به جزیره ابوموسی

رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای توسعه هر چه بیشتر گردشگری دریایی در منطقه خلیج فارس،جزیره ابوموسی می تواند به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری دریایی خلیج فارس در منطقه تبدیل شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با بیان اینکه جزیره ابوموسی طی سال های گذشته تنها یک جزیره نظامی محسوب می شده است که در کنار آن جمعیت بومی نیز در آن اسکان دارند، اذعان داشت: امیدواریم شرایط با تبدیل این جزیره به یک جزیره توریستی نیز فراهم شود و از ظرفیت های گردشگری این جزیره بهره مند شویم.

وی از انجام برنامه ریزی های جامع جهت رونق گردشگری دریایی در جزیره ابوموسی خبر داد و خاطر نشان کرد: قصد داریم جزیره مرجانی ابوموسی را به یکی ازمهم ترین مقاصد گردشگری دریایی خلیج فارس در منطقه تبدیل کنیم.

این مقام مسئول در استان هرمزگان ادامه داد: با توجه به پیش بینی علاقه مندی مسافران نوروزی ورودی به استان هرمزگان جهت بازدید از جزیره زیبای ابوموسی، برنامه ریزی های لازم جهت سفرهای نوروزی به جزیره ابوموسی به دو طریق سفرهای هوایی و سفرهای دریایی انجام شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با اشاره به اینکه به منظور تردد به جزیره ابوموسی مشکلی برای تامین شناور وجود ندارد، تصریح کرد: می توان از ظرفیت شناورهایی که در مسیر بندر لنگه – جزیره ابوموسی تردد می کنند برای جابه جایی گروه گردشگران استفاده کرد   که این امر نیز مورد استقبال مالکان این شناورها قرار می گیرد.

وی در ادامه گفته های خود یادآور شد: مدت زمان سفر به جزیره ابوموسی از طریق راه دریایی و از بندر لنگه حدود سه ساعت به طول خواهد انجامید که تجربه این سفر دریایی می تواند برای گردشگران علاقه مند بسیار جذاب باشد.

وی تاکید کرد: پیش بینی می شود سفر دریایی به جزیره ابوموسی مورد استقبال گردشگران واقع شود و در همین راستا لازم است همگام با توسعه گردشگری در ابوموسی زیرساخت ها و امکانات مناسب برای خدمات رسانی به گردشگران در این جزیره صورت گیرد.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، تحقق این امر بدون ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی تحقق نخواهد یافت که البته در این راه این سرمایه گذاران مورد حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهند بود.

برومند با بیان اینکه هم اکنون جمعیت زیادی از ساکنین بندرعباس در جزیره ابوموسی مشغول به کارهای دولتی هستند که جابه جایی این افراد از سوی استانداری از طریق هواپیمای چارتر شده به صورت رایگان انجام می گیرد، تاکید کرد: با مذاکرات در حال انجام با استانداری و فرمانداری این احتمال وجود دارد که امکان استفاده از این سفر هوایی در ایام نوروز برای گردشگران ورودی به هرمزگان فراهم شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، خاطرنشان ساخت: در طول سال این هواپیما در هفته دو یا سه بار از بندرعباس به مقصد جزیره ابوموسی  پرواز می کند که طی آن کارکنان دولتی جابه جا می شوند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان همچنین در خصوص راه اندازی تورهای گردشگری دریایی به ابوموسی یادآور شد: در حال حاضر تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی استان هرمزگان آمادگی خود را برای انجام هماهنگی های لازم جهت برگزاری این تورها اعلام کرده اند.

جزیره ابوموسی جنوبی‌ترین جزیره ایرانی آب‌های خلیج‌فارس است. این جزیره در ۲۲۲ کیلومتری بندرعباس و همچنین در ۷۵ کیلومتری بندر لنگه، در ۶۰ کیلومتری شمال امارت شارجه در امارات متحده عربی واقع شده‌ است و ۱۶۰ کیلومتر از تنگه هرمز فاصله دارد. جزیره ابوموسی یکی از 14 جزیره استان هرمزگان است که بیشترین فاصله از سواحل ایرانی خلیج‌فارس را دارد.

این جزیره آب و هوای مرطوب و گرم‌تری دارد. این جزیره فاقد آب و اراضی مناسب کشاورزی است، ولی کشت و زرع محدودی در آن صورت می‌گیرد و بیشتر مردم بومی محل به صید ماهی اشتغال دارند. این جزیره از خوش‌آب‌ و هواترین مناطق خلیج‌فارس است و انواع گیاهان و جانوران دریایی در ساحل آن به چشم می‌خورد.

تأسیسات جزیره شامل یک باند فرودگاه و هلی‌کوپتر، یک موج شکن و اسکله برای پهلوگیری کشتی‌های ماهیگیری و نظامی، اسکله هاورکرافت، کارخانه آب‌شیرین‌کن، دانشگاه پیام نور، مدرسه، مخابرات، سالن ورزشی، زمین فوتبال چمن مصنوعی، پلاژ ساحلی، سواحل بکر، استخر سرپوشیده و … است.

امکان سفر دریایی و هوایی گردشگران نوروزی به جزیره ابوموسی

ارسال نظرات
آخرین اخبار