۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

فعالیت شناورهای مسافربری استاندارد از بندرعباس به هرمز

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: گردشگران علاقه مند برای سفر به جزیره هرمز در ایام نوروز می توانند با استفاده از شناورهای مسافربری استانداردی که از سوی اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان مورد تایید قرار گرفته اند، با طی مسافت حدود 30 تا 40 دقیقه از بندر عباس به جزیره هرمز سفر کنند.
کد خبر: ۸۳۲۱۳

فعالیت شناورهای مسافربری استاندارد از بندرعباس به هرمز

رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به پیش بینی ورود تعداد بسیاری گردشگر در ایام نوروز به جزیره هرمز اظهار داشت: در این راستا اقدامات خوبی در حال انجام است تا بتوانیم خدمات مناسبی در بخش حمل و نقل، اقامت، پذیرایی و رفاهی به مسافران نوروزی ارائه دهیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان ادامه داد: جزیره هرمز طی سال های اخیر به یکی از مهم ترین قطب های توریسم خلیج فارس تبدیل شده است که توریست های زیادی را به خود جذب می کند.

به گفته وی گردشگران علاقه مند برای سفر به جزیره هرمز می توانند با استفاده از شناورهای مسافری استانداردی که از سوی اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان مورد تایید قرار گرفته اند، با طی مسافت حدود 30 تا 40 دقیقه از بندر عباس به جزیره هرمز سفر کنند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، نرخ بلیت سفر به جزیره هرمز را 15 هزار تومان اعلام کرد و اذعان داشت: بلیت برگشت نیز در جزیره هرمز به گردشگران فروخته خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: تعداد شناورهای فعال در مسیر بندرعباس – هرمز بنا بر نیاز متقاضیان از سوی اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان تعیین خواهد شد تا بتوانند بهترین خدمات سفر دریایی را به مسافران نوروزی ارائه دهند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، اذعان داشت: در تعطیلات بهمن شاهد ورود روزانه حدود هفت هزار نفر گردشگر به جزیره هرمز بودیم که این رقم از مجموع جمعیت بومی ساکن جزیره نیز بیشتر بود.

برومند با بیان اینکه هم اکنون آنچنان که شایسته است امکانات گردشگری در جزیره هرمز ایجاد نشده است، خاطرنشان کرد: کمپینگ های گردشگری در طول سواحل هرمز از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان ایجاد شده است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان به توسعه زیرساخت های گردشگری در قالب طرح توسعه جزیره هرمز نیز اشاره کرد و بیان داشت: ساماندهی سواحل ، ایجاد پیاده رو  و نیز ایجاد اسکله تفریحی از جمله اقداماتی است که در راستای طرح توسعه جزیره هرمز با استفاده از اعتبارات ملی انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل های گردشگری در این جزیره به گونه ای است که قابلیت جذب گردشگران خارجی را نیز به خوبی داراست، اظهار داشت: در صورت ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات و تاسیسات گردشگری اعم از اقامتی و پذیرایی و نیز ایجاد کلوپ های دریایی در جزیره هرمز، معنای واقعی گردشگری این جزیره شکل خواهد گرفت.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان از سرمایه گذاران بخش خصوصی استقبال و حمایت خواهد کرد.

لازم به ذکر است، جزیره هرمز با داشتن طبیعت و سواحل بکر یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری دریایی خلیج فارس محسوب می شود. همچنین این جزیره دارای پوشش گیاهی منحصر به فرد است و گونه های جانوری خاصی در آنجا زندگی می کنند.

هرمز، جزیره‌ای بیضی شکل که نوعی گنبد نمکی است به مساحت ۴۲ کیلومتر مربع برابر با ۱۶ مایل مربع در ورودی خلیج فارس در هشت کیلومتری بندرعباس واقع است. این جزیره را به علت موقعیت جغرافیایی آن و مجاورت با تنگه هرمز، کلید خلیج فارس می‌دانند. همین موقعیت است که آن را در طول تاریخ، از نظر راهبردی و بازرگانی از اهمیت خاصی برخوردار ساخته‌ است.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار