۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
نوروز 98 انجام می شود؛

فعالیت بیش از 100 فروند شناور تفریحی در بندرعباس

همزمان با ایام نوروز بیش از 100 فروند شناور تفریحی در آب های ساحلی بندرعباس به مسافران نوروزی خدمات گشت دریایی ارائه خواهند داد که علاوه بر این برای تعداد زیادی شناور صیادی نیز جهت فعالیت گردشگری در ایام نوروز مجوز موقت صادر خواهد شد.
کد خبر: ۸۳۲۱۲

فعالیت بیش از 100 فروند شناور تفریحی در بندر عباس

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه همزمان با نوروز 98 شاهد ورود حجم زیادی گردشگر به بندر عباس خواهیم بود، بیان داشت: به همین منظور علاوه بر برگزاری جلسات ستاد تسهیلات سفر، جلساتی ویژه نیز با همکاری شهرداری و فرمانداری بندرعباس جهت ساماندهی وضعیت گردشگری این شهر ساحلی در ایام نوروز برگزار شده است.

رضا برومند با اشاره به وجود جاذبه های متعدد در شهرستان بندرعباس اشاره کرد: پارک های متعدد ساحلی در بندرعباس وجود دارد که مهمترین آنها پارک های دولت و غدیر هستند که همواره گردشگران زیادی را جذب می کنند.

وی به امکان قایق سواری و گشت دریایی با استفاده از لنج های تفریحی در بندرعباس اشاره کرد و گفت: به همین منظور تمام شناورهای فعال در آب های ساحلی بندر عباس جهت خدمات رسانی مناسب در ایام نوروز ساماندهی شده اند.

به گفته وی، بیش از 100 فروند شناور تفریحی در ایام نوروز در آب های ساحلی بندرعباس خدمات رسانی خواهند کرد که علاوه بر آنها در ایام نوروز مجوز موقت برای قایق های صیادی نیز صادر می شود تا بتوانیم به تقاضای حجم انبوه گردشگران پاسخ دهیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به وجود آثار تاریخی و موزه به عنوان جاذبه دیگر بندرعباس اشاره کرد و اظهار داشت: معبد هندوها، حمام گله داری، برکه های تاریخی و موزه مردم شناسی و باستان شناسی بندرعباس از جمله این جاذبه ها محسوب می شوند که همواره  مورد استقبال گردشگران نیز قرار می گیرند.

این مقام مسئول در بندرعباس یادآور شد: گردشگران ورودی به شهرستان بندرعباس می توانند در 18 هتل ، هتل آپارتمان و مسافرخانه اقامت داشته باشند.

برومند، خاطرنشان ساخت: در بندرعباس هتل هایی با درجات مختلف سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره به گردشگران خدمات رسانی خواهند کرد.

وی در ادامه گفته های خود تاکید کرد: همچنین با توجه به پیش بینی ورود حجم انبوه مسافران نوروزی ورودی به بندرعباس از ظرفیت مدارس و مهمانسراهای ادارات مختلف دولتی نیز برای اسکان گردشگران بهره خواهیم گرفت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان یادآور شد: همچنین این امکان برای برپایی کمپ در پارک های بزرگ ساحلی بندرعباس برای مسافران نوروزی وجود دارد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، اذعان داشت: امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک شاهد ایجاد توریسم ساحلی مناسب با استانداردهای روز دنیا در شهرستان بندرعباس به عنوان یکی از مهمترین قطب های گردشگری جنوب کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی ازمهمترین دغدغه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان طی سال های اخیر، همواره تعیین تکلیف پهنه گردشگری ساحلی در بندرعباس بوده است، گفت: با تصویب طرح پهنه بندی گردشگری ساحلی بندرعباس، علاوه بر سامان دهی و سازمان دهی خدمات گردشگری در نوار ساحلی بندرعباس، شرایط برای اقدامات شهرداری بندرعباس در خصوص گردشگری ساحلی این شهرستان تسهیل خواهد شد.

به گفته وی، ایجاد رستوران های سنتی در سواحل، برپایی نمایشگاه های مختلف، شهرک های گردشگری ساحلی و نیز مکان یابی مناسب جهت احداث اسکله های گردشگری از جمله مطالعات صورت گرفته در راستای پهنه بندی گردشگری سواحل بندرعباس است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، ببا بیان اینکه علاوه بر سامان دهی گردشگری سواحل بندرعباس، طرح پهنه بندی گردشگری ساحل شرقی بندرعباس در قالب طرحی جداگانه تهیه شده است، دلیل تهیه طرحی جداگانه برای پهنه بندی گردشگری ساحل شرقی بندرعباس را وجود ظرفیت های بکر توریسم در سواحل شرقی بندرعباس عنوان کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم بهترین خدمات را به گردشگران ورودی به بندرعباس ارائه دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار