۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

فناوری هوشمند و اینترنت اشیا در خدمت لجستیک دیجیتال

فناوری هوشمند و اینترنت اشیا در خدمت لجستیک دیجیتال
لجستیک و زنجیره تامین با استفاده از فناوری های هوشمند و اینترنت اشیا دگرگون می شود.
کد خبر: ۸۳۲۱۱

به گزارش گروه بین الملل مانا، لجستیک دیجیتال ، مدیران زنجیره تامین را قادر می سازد تا عملیات آنلاین حمل کالا از از طریق انواع مختلف وسایل نقلیه از مبدا تا مقصد را رصد کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

لجستیک دیجیتال این امکان را فراهم می کند تا زنجیره تامین ساده شده و از هزینه های موازی جلوگیری شود و بهره وری و سود عملیاتی افزایش پیدا کند. لجستیک دیجیتال همچنین اطلاعات کالاها را از مرزها عبور داده و در دسترس مشتریان قرار می دهد.

با دستیابی به اهداف لجستیک و زنجیره تامین دیجیتال همه افراد ذی نفع با همکاری و اشتراک و دریافت داده های لازم، تجارت جهانی را هدایت خواهند کرد.

در چنین شرایطی منافع صاحبان کشتی با مسئولان بندری و مشتریان به هم گره خورده تا بتوانند با چالش های پیش رو به خوبی مقابله کنند.

پژوهش های انجام شده نشان می دهد لجستیک دیجیتال جریان فروش کالا بین قاره ها را هم مدیریت خواهد کرد.

"Bruce Jacquemard"  تحلیلگر لجستیک و زنجیره تامین معتقد است لجستیک دیجیتال همه ساله باعث رشد 17.5 درصدی تجارت خواهد شد.

به گفته وی با رواج لجستیک دیجیتال فرآیند دستی در عملیات حمل و نقل روز به روز کاهش یافته و به مرور حذف می شود و مشتریان گزارش های آنلاین حمل و نقل کالا را در دسترس خواهند داشت.

وی در پایان گفت: این روند به طور کامل می تواند زنجیره عرضه را بهبود بخشد و از سوی دیگر تجارت بین قاره ای از طریق ردیابی کالا با استفاده از فناوری هوشمند و اینترنت اشیا میسر می شود. این روند باعث کاهش هزینه ها و زمان چرخه کالا می شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار