۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

افتتاح نخستین هتل جزیره هرمز در نوروز

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از افتتاح فاز اول نخستین هتل جزیره هرمز همزمان با نوروز 98 خبر داد و گفت: این هتل سه ستاره در فاز نخست ظرفیت اسکان و پذیرایی 70 نفر مسافر را خواهد داشت که بدون شک با افتتاح آن، شاهد تحول بزرگی در بخش زیرساخت های گردشگری جزیره هرمز و توسعه هر چه بیشتر گردشگری در این جزیره زیبای خلیج فارس خواهیم بود.
کد خبر: ۸۳۲۰۶

افتتاح نخستین هتل جزیره هرمز در نوروز

رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا از افتتاح فاز نخست هتل سه ستاره جزیره هرمز همزمان با ایام نوروز خبر داد و گفت: عملیات ساخت این هتل سه ستاره از سال 91 توسط سرمایه گذار بخش خصوصی آغاز شده بود هم اکنون فاز نخست آن به مراحل پایانی خود رسیده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به اهمیت افتتاح این هتل به عنوان نخستین هتل جزیره هرمز اشاره کرد و گفت: با افتتاح این هتل می توان برای ورود تورهای گردشگری دریایی به این جزیره برنامه ریزی کرد.

وی تاکید کرد: این هتل هم اکنون در حال تجهیز است اما به گفته مالک هتل تا نوروز 98 تمام ظرفیت هتل تجهیز نخواهد شد اما بخشی از هتل آماده خدمات رسانی به گردشگران نوروزی در بخش اقامت و پذیرایی خواهد شد.

به گفته برومند، تاکنون سه میلیارد تومان در راستای ساخت این هتل سه ستاره توسط سرمایه گذار بخش خصوصی هزینه شده است که بخشی از آن در قالب تسهیلات بانکی در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار گرفته است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان در ادامه گفته های خود اذعان داشت: امیدواریم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در جایگاه بخش دولتی بتوانیم تسهیلات لازم را برای تجهیز کامل هتل به زودی در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار دهیم.

وی خاطرنشان ساخت: این هتل سه ستاره در فاز نخست ظرفیت اسکان و پذیرایی 70 نفر مسافر را خواهد داشت که بدون شک با افتتاح آن، شاهد تحول بزرگی در بخش زیرساخت های گردشگری جزیره هرمز و توسعه هر چه بیشتر گردشگری در این جزیره زیبای خلیج فارس خواهیم بود.

برومند با اشاره به اینکه این هتل در قالب چهار طبقه ساخته شده است، گفت: با تجهیز امکانات، این هتل قادر است در فازهای بعدی حداقل تا ۲۰۰ نفر را اسکان دهد؛ علاوه بر این ظرفیت پذیرایی این هتل به 500 نفر خواهد رسید.

افتتاح نخستین هتل جزیره هرمز در نوروز

خدمات رسانی 12 خانه بوم گردی در نوروز 98

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، در ادامه گفته های خود به ایجاد خانه های بوم گردی در این جزیره برای اقامت مسافران نوروزی خبر داد و گفت: هم اکنون تعداد هفت خانه بوم گردی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند که تا ایام نوروز پنج واحد خانه بوم دیگر نیز به این تعداد اضافه خواهد شد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، ادامه داد: علاوه بر این حدود 50 مجوز برای ایجاد خانه های بوم گردی جدید از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صادر شده است که به زودی این خانه ها نیز به چرخه اقامتی جزیره هرمز وارد خواهند شد.

وی اذعان داشت: علاوه بر امکان استقرار مسافران نوروزی در هتل سه ستاره و 12 خانه بوم گردی آماده خدمات دهی در بخش اسکان و پذیرایی مسافران نوروزی، امکان برپایی کمپ های گردشگری در مکان های در نظر گرفته شده برای مسافران ورودی وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است، جزیره هرمز با داشتن طبیعت و سواحل بکر یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری دریایی خلیج فارس محسوب می شود.

گفتنی است، قلعه پرتغالی های جزیره هرمز یکی ازمهمترین آثار تاریخی این جزیره محسوب می شود.

همچنین این جزیره دارای پوشش گیاهی منحصر به فرد است و گونه های جانوری خاصی در آنجا زندگی می کنند. هرمز، جزیره‌ای بیضی شکل که نوعی گنبد نمکی است به مساحت ۴۲ کیلومتر مربع برابر با ۱۶ مایل مربع در ورودی خلیج فارس در هشت کیلومتری بندرعباس واقع است.

این جزیره را به علت موقعیت جغرافیایی آن و مجاورت با تنگه هرمز، کلید خلیج فارس می‌دانند. همین موقعیت است که آن را در طول تاریخ، از نظر راهبردی و بازرگانی از اهمیت خاصی برخوردار ساخته‌ است.

افتتاح نخستین هتل جزیره هرمز در نوروز

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار