۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

کمیته توریسم دریایی نوروزی در هرمزگان تشکیل شد

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از تشکیل کمیته توریسم دریایی نوروزی در این استان خبر داد و گفت: موضوع انتقال مسافران از بندر عباس به جزایر قشم و هرمز و نیز انتقال مسافران از بندر لنگه و آفتاب به جزیره کیش یکی از مهمترین مباحثی است که در جلسات کمیته توریسم دریایی نوروزی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
کد خبر: ۸۳۲۰۵

کمیته توریسم دریایی نوروزی در هرمزگان تشکیل شد

رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر افزایش تعداد گردشگران ورودی به استان هرمزگان در ایام نوروز، ستاد تسهیلات خدمات سفر استان تا کنون جلسات متعددی را در مرکز استان و تمام شهرستان ها با حضور فرمانداران و مسئولان مربوطه برگزار کرده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، یکی از مهمترین دلایل پیش بینی افزایش چشمگیر گردشگران در ایام نوروز را برگزاری جلسات مکرر با تورگردانان سراسر کشور جهت تبلیغات و اطلاع رسانی برای جذب هر چه بیشتر گردشگران به هرمزگان عنوان کرد.

وی با تاکید بر ضرورت تبلیغات و اطلاع رسانی به عنوان مهمترین عامل جذب گردشگری اظهار کرد: از سوی دیگر وجود جاذبه های توریسم دریایی در سواحل سرزمین اصلی و نیز جزایر، کاهش سفرهای خارجی، ارزان بودن سفر به هرمزگان و نیز فرایند رو به افزایش ورود گردشگران به استان هرمزگان از آبان ماه تا کنون، انتظارات را برای ورود چشمگیر گردشگران در نوروز 98 به هرمزگان افزایش داده است.

برومند در ادامه با اشاره به اهمیت سواحل و دریا به عنوان مهمترین بخش توریسم استان هرمزگان، اذعان داشت: در راستای ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی به هرمزگان جهت استفاده از تفریحات آبی و گشت های دریایی در طول نوار ساحلی استان و نیز جزایر خلیج فارس، کمیته ویژه گردشگری دریایی در هرمزگان تشکیل شده است.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، این کمیته به ریاست رئیس اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تشکیل شده است و تمام مباحث مرتبط با گردشگری دریایی در نوروز 98 را با برگزاری جلسات مختلف تحت پوشش قرار می دهد.

وی خاطرنشان ساخت: موضوع انتقال مسافران از بندر عباس به جزایر قشم و هرمز و نیز انتقال مسافران از بندر لنگه و آفتاب به جزیره کیش یکی از مهمترین مباحثی است که در جلسات کمیته توریسم دریایی نوروزی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

برومند در ادامه گفته های خود بیان داشت: سامان دهی اسکله های مسافری، افزایش تجهیزات، ارتقای کمی و کیفی خدمات رسانی به گردشگران در شناورهای مسافربری، استانداردسازی شناورها، ساماندهی شناورها، برگزاری کلاس های آموزشی ویژه مالکان شناورها و خدمه از جمله برنامه های در دستور کار این کمیته است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، بیان داشت: همچنین موضوع خدمات امداد و نجات دریایی از دیگر مواردی است که در جلسات کمیته ویژه توریسم دریایی نوروزی توسط نمایندگان مختلف پیگیری می شود.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، از برپایی ایستگاه راهنمایان گردشگری در نقاط ساحلی استان هرمزگان به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی خبر داد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در ادامه همچنین از برگزاری برنامه های فرهنگی در محل اسکله های مسافربری در بندر عباس، بندر لنگه و بندر آفتاب و نیز اسکله های جزایر قشم و هرمز در ایام نوروز خبر داد.

وی اظهار امیدواری کرد: در ایام نوروز بتوانیم بهترین خدمات را به گردشگران ورودی به استان و جزایر خلیج فارس ارائه دهیم.

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار