۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
همزمان با سفر رئیس جمهور به استان گیلان صورت گرفت؛

افتتاح مجموعه سیلوهای ۴۵٠٠٠ تنی کشتیرانی دریای خزر

همزمان با سفر رئیس جمهور به استان گیلان ۳ پست اسکله، ۱۲ کندوی سیلوی غلات و ۴ مخزن روغن خام خوراکی در مجتمع بندری انزلی با حضور وزیر راه و شهرسازی رسماً افتتاح شد.
کد خبر: ۸۳۲۰۳
افتتاح مجموعه سیلوهای ۴۵٠٠٠ تنی کشتیرانی دریای خزر
 
به گزارش مانا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح همزمان پروژه های راه و زیر ساختی استان گیلان که به صورت ویدیو کنفرانس و با دستور رییس جمهور انجام شد، اظهار داشت: پروژه راه آهن قزوین رشت با حضور رییس جمهور و مهمانان داخلی و خارجی افتتاح شد و یکی از آرزوهای دیرینه مردم و وعده های دولت تدبیر و امید به بار نشست و نخستین قطار با اعزام خانواده معظم شهدا به مشهد مقدس این آرزوی دیرینه محقق شد.
وی  ضمن تبریک  این موفقیت به مردم گیلان و کشور با ارایه توضیحاتی به رییس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس گفت : دومین پروژه ای که عملیات اجرایی آن آغاز شد برآیندی از نیازهای گذشته بوده که تکمیل آزاد راه قزوین رشت و ۸,۵ کیلومتری باقیمانده در لاین راست آزاد راه است که عملیات اجرایی آن آغاز شد و انشالله تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد.
اسلامی با بیان اینکه در بندر انزلی سه پروژه مهم به بهره برداری رسید، عنوان کرد: نخستین پروژه سرمایه گذاری است که بندر برای توسعه اسکله انجام داده ایجاد سه پست اسکله است که با 10 پست اسکله قبلی تعداد پست های این بندر به ۱۳ پست افزایش می یابد و ظرفیت این بندر را به ۱۳,۵ میلیون تن در سال افزایش خواهد داد.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات جدی که در بنادر در دست انجام است سرمایه گذاری  بخش خصوصی برای ایجاد کسب و کارهایی است که به توسعه فعالیت ترانزیت کمک می کند و سهم قابل ملاحظه ای در اقتصاد دارد ،برای انبارهای غلات و مواد خوراکی و روغن که  با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.
اسلامی با بیان اینکه پروژه کنار گذر شهرستان لنگرود با ۵۰ میلیارد تومان هزینه نیز به بهره برداری رسید، تصریح کرد: کنار گذر پره سر نیز یکی از ضروریت ها برای اتصال جاده ترانزیتی بود که به بهره برداری رسید.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بسیار خرسندم که در خدمت مردم استان گیلان و علی الخصوص بندرانزلی هستم و از تلاش مدیران این شهرستان قدردانی می کنم گفت: نکته مهم در حال حاضر ایجاد اشتغال  و تحرک چیدمان اقتصادی کشور است . ما در یک جنگ اقتصادی به سر می بریم . 
اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان کشور بر این امر اذعان دارند که نمی توانند از طریق جنگ نظامی و یا سایبری بر ملت ایران چیره شوند تصریح کرد: آنان با جنگ اقتصادی در صدد فشار بر ایران هستند و به بیان خود در اولین قدم توانسته اند از ارزش پول ملی ما بکاهند و به دنبال اهداف دیگری هستند .
وی ادامه داد: خوشبختانه با اگاهی مردم و تدبیر مسوولان و نگاه ژرف و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری کاروان انقلاب به گونه ای هدایت شده است که نقشه های دشمنان نتوانسته اثربخشی داشته باشد اما راه مقابله با شرایطی که پیش آورده اند این است که بتوانیم به تولید و پایدار سازی تولید و اشتغال اهمیت بیشتری دهیم و روند کاهنده ارزش پول ملی را مهار کنیم.
اسلامی اذعان داشت : هیچ چیزی به جز  تولید و ارزش افزوده آن نمی تواند به ما کمک کند که پول ملی خود را تقویت کنیم .
وی اضافه کرد : به سهم خود در وزارت راه و شهرسازی مهمترین دستور کار ما پروژه های عمران و ساختمان است  که باید به یک  سمت فعال هدایت کنیم با اعتبارات دولتی که محدود است  نمی توانیم به این مهم دست پیدا کنیم و باید از بخش خصوصی بهره گیری کنیم.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی  در بنادر ، شبکه ریلی ، حمل و نقل جاده ای و در بخش فرودگاهی استفاده کنیم، متذکر شد: جریان سازی برای تولید مسکن جزو برنامه های اساسی وزارت راه و شهرسازی است که در رویکرد جدید مسکن مهر باقیمانده را تکمیل کنیم و به عرضه مسکن برای جامعه هدف کمک نماییم 
دکتر حسن روحانی رییس جمهور نیز در آیین افتتاح همزمان این پروژه ها به صورت ویدیو کنفرانس عنوان کرد : تکمیل ۸,۵ کیلومتر باقیمانده از آزاد راه رشت -قزوین برای همه ی مردم مهم است که در زمان تعطیلات و پیک مسافرت بسیار حایز اهمیت است چون کامل نبودن این مسیر از آزاد راه موجب اتلاف وقت مردم می شود .
وی افزود : تکمیل این پروژه کار بسیار سخت و پر هزینه ای است اما نیازمند تلاش همه دست اندرکاران می باشد و نفع اتمام این پروژه شامل حال تمام مردم می شود و فقط مختص گیلانی ها نیست.
رییس جمهور ادامه داد : همه این پروژه ها برای رفاه مردم اهمیت دارد و امیدوارم که برای مردم استان گیلان پر برکت باشد.

شایان ذکر است همزمان با افتتااح سیلوهای 45 هزار تنی، کشتی ملکی پرند متعلق به شرکت کشتیرانی دریای خزر در محل سیلو در اسکله پهلو گرفت و بار خود را تخلیه کرد.

با افتتاح سیلوهای 45 هزار تنی کشتیرانی دریای خزر، ظرفیت عملیات سالیانه غلات در بندر انزلی ۳۶۰ هزار تن افزایش پیدا کرد. این پروژه با سرمایه گذاری شرکت کشتیرانی دریای خزر و با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال انجام شده است. 

افتتاح مجموعه سیلوهای ۴۵٠٠٠ تنی کشتیرانی دریای خزر

افتتاح مجموعه سیلوهای ۴۵٠٠٠ تنی کشتیرانی دریای خزر

افتتاح مجموعه سیلوهای ۴۵٠٠٠ تنی کشتیرانی دریای خزر

افتتاح مجموعه سیلوهای ۴۵٠٠٠ تنی کشتیرانی دریای خزر

ارسال نظرات
آخرین اخبار