۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

تشکیل دو کمیته گردشگری دریایی و آبی ویژه نوروز در آبادان

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبادان از تشکیل کمیته گردشگری آبی ویژه نوروز به ریاست فرمانداری خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت گردشگری آبی در بندر آبادان به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهرستان،علاوه بر ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی، جلسات ستاد گردشگری دریایی به ریاست اداره بندر و دریانوردی آبادان تشکیل جلسه می دهد.
کد خبر: ۸۳۱۹۹

تشکیل دو  کمیته گردشگری دریایی و آبی ویژه نوروز در آبادان

جمال عامری نسب در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی در فرمانداری آبادان به طور مرتب برگزار می شود تا بتوانیم بهترین خدمات گردشگری را به مسافران ورودی به این شهرستان ارائه دهیم.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبادان ادامه داد: با توجه به ظرفیت گردشگری آبی در بندر آبادان به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهرستان، علاوه بر ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی به ریاست فرمانداری، جلسات ستاد گردشگری دریایی آبادان به ریاست اداره بندر و دریانوردی آبادان تشکیل جلسه می دهد.

وی با اشاره به اینکه معرفی ظرفیت های گردشگری آبی بندر آبادان در دستور کار مسئولان شهرستان و استان قرار دارد، بیان داشت: با توجه به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تشکیل 10 کمیته مختلف در ستاد تسهیلات سفر استان ها و شهرستان های کشور، در آبادان علاوه بر کمیته های مذکور دو کمیته دیگر تحت عنوان کمیته گردشگری آبی و کمیته گردشگری جنگ تشکیل شده است.

به گفته عامری نسب، در شهرستان آبادان علاوه بر ظرفیت های گردشگری آبی و دریایی، جاذبه های دیگری از جمله بوم گردی در روستاهای بندر آبادان از اهمیت ویژه ای برای گردشگری برخوردار است و باعث رونق هر چه بیشتر صنعت گردشگری در این شهرستان شده است.

 مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبادان به وجود صنایع دستی منحصر به فرد در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: صنایع دستی ویژه آبادان توسط بانوان تولید و در اختیار گردشگران علاقه مند قرار می گیرد.

وی در ادامه به جاذبه خرید در آبادان به دلیل قرار گیری این بندر در حوزه منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: گردشگران ورودی به آبادان علاوه بر استفاده از جاذبه های مختلف توریستی در این شهرستان از بازار کویتی های بندر آبادان نیز بازدید می کنند.

وی در ادامه گفته های خود به وجود آثار تاریخی فراوان در بندر آبادان به عنوان جاذبه توریستی دیگری در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: هم اکنون 105 اثر ثبت شده تاریخی در شهرستان آبادان وجود دارد که  علاوه بر آنها 250 اثر تاریخی دیگر که قابلیت ثبت در فهرست میراث ملی کشور را دارند نیز وجود دارد.

این مقام مسئول در شهرستان بندر آبادان همچنین به بازسازی موزه باستان شناسی آبادان اشاره کرد و بیان داشت: این موزه که در یک خانه تاریخی راه اندازی شده، امسال مورد بازسازی قرار گرفته که امیدواریم تا قبل از نوروز جهت بازدید گردشگران ورودی به آبادان، افتتاح مجدد شود.

وی همچنین به وجود موزه پمپ بنزین که اولین پمپ بنزین کشور در آنجا قرار گرفته و نیز موزه کارآموزان به عنوان بزرگترین موزه غرب کشور در شهرستان آبادان اشاره کرد.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبادان یادآور شد: مسجد رنگونیا به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی شهرستان آبادان، هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می کند که امیدواریم در نوروز 98 نیز مانند سال های گذشته پررونق باشد.

عامری نسب با اشاره به اینکه در نوروز گذشته، بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر از شهرستان آبادان و جاذبه های توریستی آن دیدن کردند، بیان داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد استان خوزستان که در 40 سال گذشته بی سابقه بوده است، انتظار می رود در ایام نوروز 98، تعداد گردشگران ورودی به آبادان حداقل با رشد دو برابری در مقایسه با سال گذشته برخوردار باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار